Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya topptursskidor Atomic Backland 95
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xviggenx" data-source="post: 1198315" data-attributes="member: 97967"><p>+1.</p><p></p><p>Den kommer åkas och upplevas som betydligt snärtigare och smidigare än dina nuvarande Denali (årsmodell på dom?). Med tanke på din längd/vikt så skulle jag verkligen inte våga gå ner på en så kort skidan som 177 för den typen av skida du vill ha. Jag har inte åkt på just Backland 95an, turar och åker på K2:s Wayback 96 i 186 som är ganska lik i typen av skida dock.</p><p>Jag har en kortare/lättare skida, Salomon MTN Explore 88 i just 177, den är helt klart mer begränsande i sin åkbarhet jämfört mot mina wayback bara för att den är kortare. Skidan blir betydligt mer känslig för hur du står på den, din balans och teknik.</p><p>Jag är ungefär lika lång som dig vid 186cm men ligger runt 85kg.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xviggenx, post: 1198315, member: 97967"] +1. Den kommer åkas och upplevas som betydligt snärtigare och smidigare än dina nuvarande Denali (årsmodell på dom?). Med tanke på din längd/vikt så skulle jag verkligen inte våga gå ner på en så kort skidan som 177 för den typen av skida du vill ha. Jag har inte åkt på just Backland 95an, turar och åker på K2:s Wayback 96 i 186 som är ganska lik i typen av skida dock. Jag har en kortare/lättare skida, Salomon MTN Explore 88 i just 177, den är helt klart mer begränsande i sin åkbarhet jämfört mot mina wayback bara för att den är kortare. Skidan blir betydligt mer känslig för hur du står på den, din balans och teknik. Jag är ungefär lika lång som dig vid 186cm men ligger runt 85kg. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya topptursskidor Atomic Backland 95
Tillbaka
Topp