Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya topptursskidor Atomic Backland 95
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1198352" data-attributes="member: 80520"><p>Då är jag inte med på hur du har problem :P Är det för att skidan är "jämntung" så att den vare sig tippar framåt (=> lätt att kicka tailen och få allt i position) eller bakåt (=> kick onödigt eftersom tippen redan kommer upp till knäet)? Men det har ju ingenting med längd att göra, utan skidans balans! (Om det är problemet kan du trimma stighudarna lite för att justera vikten)</p><p></p><p>Jag frågar eftersom jag vill komma med tips btw, det enda jag "kan gå med på" är ett problem med långa skida vid en väl utförd kickturn är att själva "klivet" ut med första kan bli väldigt långt, vilket också gärna leder till att det är svårt att få över vikten på toppskidan.</p><p></p><p>[USER=161736]@AndersWingqvist[/USER] How about den där videoserien med turtips jag tycker skulle vara en bra grej? ;P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1198352, member: 80520"] Då är jag inte med på hur du har problem :P Är det för att skidan är "jämntung" så att den vare sig tippar framåt (=> lätt att kicka tailen och få allt i position) eller bakåt (=> kick onödigt eftersom tippen redan kommer upp till knäet)? Men det har ju ingenting med längd att göra, utan skidans balans! (Om det är problemet kan du trimma stighudarna lite för att justera vikten) Jag frågar eftersom jag vill komma med tips btw, det enda jag "kan gå med på" är ett problem med långa skida vid en väl utförd kickturn är att själva "klivet" ut med första kan bli väldigt långt, vilket också gärna leder till att det är svårt att få över vikten på toppskidan. [USER=161736]@AndersWingqvist[/USER] How about den där videoserien med turtips jag tycker skulle vara en bra grej? ;P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya topptursskidor Atomic Backland 95
Tillbaka
Topp