Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya topptursskidor Atomic Backland 95
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1198371" data-attributes="member: 35223"><p>Den här kan jag ju hålla med om. Sitter här och funderar på vad det eg är jag tycker blir krångligt med en längre skida men har svårt att formulera det även för mig själv. </p><p></p><p>MEN generellt upplever jag inte ett problem med kickturnsen utan det var snarare ett försök att beskriva att jag vill ha en lite smidigare skida för hantering både med dem på fötterna men även när man bär dem på ryggsäcken mm. </p><p></p><p>Jag uppskattar helt klart att ni försöker hjälpa till även med tekniken på kick-turns men efter några Keb-classic, houteroute, dvs turande i Alperna och en hel del i Sverige känner jag att tekniken finns där. Dock enklare men kortare skidor än längre ;-) </p><p></p><p>[USER=101904]@herrgard[/USER] har ju helt rätt i att jag egentligen är mest sugen på 177cm och hade ni sagt att "japp det funkar men kommer tappa lite flyt i djup puder" så hade jag redan tryckt på knappen. Nu måste jag nog älta detta några varv till. </p><p></p><p>[USER=97967]@xviggenx[/USER] Visst jobbade du på längdcenter i Björnen eller har jag missuppfattat det ? I så fall har ni Backland på hyran ? Skidsport hade det tyvärr inte så testmöjligheterna minskar ju.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1198371, member: 35223"] Den här kan jag ju hålla med om. Sitter här och funderar på vad det eg är jag tycker blir krångligt med en längre skida men har svårt att formulera det även för mig själv. MEN generellt upplever jag inte ett problem med kickturnsen utan det var snarare ett försök att beskriva att jag vill ha en lite smidigare skida för hantering både med dem på fötterna men även när man bär dem på ryggsäcken mm. Jag uppskattar helt klart att ni försöker hjälpa till även med tekniken på kick-turns men efter några Keb-classic, houteroute, dvs turande i Alperna och en hel del i Sverige känner jag att tekniken finns där. Dock enklare men kortare skidor än längre ;-) [USER=101904]@herrgard[/USER] har ju helt rätt i att jag egentligen är mest sugen på 177cm och hade ni sagt att "japp det funkar men kommer tappa lite flyt i djup puder" så hade jag redan tryckt på knappen. Nu måste jag nog älta detta några varv till. [USER=97967]@xviggenx[/USER] Visst jobbade du på längdcenter i Björnen eller har jag missuppfattat det ? I så fall har ni Backland på hyran ? Skidsport hade det tyvärr inte så testmöjligheterna minskar ju. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya topptursskidor Atomic Backland 95
Tillbaka
Topp