Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya twintips till vintern.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ph84" data-source="post: 123665" data-attributes="member: 50509"><p>PE: pe:en finns inte i tillräckligt lång...179:an funkar bra men är enligt mig lite trög i pisten.Hade varit sjysst med en 189:a. Måste dock tilläggatill pe:s försvar att jag inte är ngn jibber så jag ser bara till åkegenskaperna. Då får den faktiskt vika ner sig.</p><p></p><p>Scratch BC: Fantastiskt bra.Otroligt stabil både ioch utanför pisten. Har åkt 176, 182 och 188. (Är själv 191cm, 85 kg). BC:n var den bästa skida jag åkt under 180 cm, ingen skillnad på stabilitet mellan 176:an och 188:an. Men är du 185 så ta 182:an. Den räcker gott.</p><p>Sammanfattningsvis så tycker jag att scratch BC är den bästa twintipen jag åkt. (Inte mkt före)</p><p></p><p>Völkl Karma. Snabbare och kvickare än BC. Har åkt 177 och 185. Måste starkt rekommendera 185:an. Lika bra i pisten som BC, men får vika ner sig i offpisten. (tycker jag.) Tycker sedan högst personligen bättre om Look bindningarna på BC:n än marker som sitter på Karma, men det e kanske bara jag.</p><p></p><p>Så vill du lyssna på mig... ta BC</p><p>Hoppas vilka du än väljer, att du blir nöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ph84, post: 123665, member: 50509"] PE: pe:en finns inte i tillräckligt lång...179:an funkar bra men är enligt mig lite trög i pisten.Hade varit sjysst med en 189:a. Måste dock tilläggatill pe:s försvar att jag inte är ngn jibber så jag ser bara till åkegenskaperna. Då får den faktiskt vika ner sig. Scratch BC: Fantastiskt bra.Otroligt stabil både ioch utanför pisten. Har åkt 176, 182 och 188. (Är själv 191cm, 85 kg). BC:n var den bästa skida jag åkt under 180 cm, ingen skillnad på stabilitet mellan 176:an och 188:an. Men är du 185 så ta 182:an. Den räcker gott. Sammanfattningsvis så tycker jag att scratch BC är den bästa twintipen jag åkt. (Inte mkt före) Völkl Karma. Snabbare och kvickare än BC. Har åkt 177 och 185. Måste starkt rekommendera 185:an. Lika bra i pisten som BC, men får vika ner sig i offpisten. (tycker jag.) Tycker sedan högst personligen bättre om Look bindningarna på BC:n än marker som sitter på Karma, men det e kanske bara jag. Så vill du lyssna på mig... ta BC Hoppas vilka du än väljer, att du blir nöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya twintips till vintern.
Tillbaka
Topp