Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya vallarön.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bajsmatte" data-source="post: 115192" data-attributes="member: 30906"><p>Är det verkligen så stor skillnad på belagen och förutsättningarna mellan alpint och plattförs? Smuts förekommer väl i ungefär samma utsträckning i pisten som i längdspåret. Det handlar ju dock om betydligt högre hastigheter alpint, hur viktigt det nu är. Jag vet inte...</p><p></p><p>Skulle vara intressant att se hur två par skidor som åkts lika mycket men där det ena paret inte vallats ser ut och beter sig efter några vintrar.</p><p></p><p>Tyvärr verkar de flesta som uttalar sig i frågan grunda sina uppfattningar på tro och hörsägen snarare än verkliga fakta...</p><p></p><p>Jag har alltid varit hyggligt duktig på att valla mina skidor (cirka var fjärde åkdag) fram tills denna vintern. Nu har jag mer eller mindre skitit i det. Kan inte påstå att jag upplever någon större skillnad. </p><p>Med tanke på att vallan tränger ner så kort bit i belaget har jag svårt att tänka mig att det kan påverka hållbarheten speciellt mycket, men vad vet jag? Fram för mer forskning i ämnet!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bajsmatte, post: 115192, member: 30906"] Är det verkligen så stor skillnad på belagen och förutsättningarna mellan alpint och plattförs? Smuts förekommer väl i ungefär samma utsträckning i pisten som i längdspåret. Det handlar ju dock om betydligt högre hastigheter alpint, hur viktigt det nu är. Jag vet inte... Skulle vara intressant att se hur två par skidor som åkts lika mycket men där det ena paret inte vallats ser ut och beter sig efter några vintrar. Tyvärr verkar de flesta som uttalar sig i frågan grunda sina uppfattningar på tro och hörsägen snarare än verkliga fakta... Jag har alltid varit hyggligt duktig på att valla mina skidor (cirka var fjärde åkdag) fram tills denna vintern. Nu har jag mer eller mindre skitit i det. Kan inte påstå att jag upplever någon större skillnad. Med tanke på att vallan tränger ner så kort bit i belaget har jag svårt att tänka mig att det kan påverka hållbarheten speciellt mycket, men vad vet jag? Fram för mer forskning i ämnet! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya vallarön.
Tillbaka
Topp