Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya vallarön.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 115206" data-attributes="member: 26232"><p>Pork: Naturligtvis vore det bättre om jag var en duktig och skötsam pojk och höll ordning på mina skidor och vallade dem inför varje gång det ska ut och åkas. Om jag var ännu mer skötsam skulle jag dessutom städa min lägenhet varje vecka, tvätta bilen lite oftare och stryka mina t-shirts. Nu tycker jag att jag överlever rätt bra även utan att göra det och samma sak gäller vallning av mina skidor. Arbetsinsatsen som krävs uppväger helt enkelt inte det jag får tillbaka. Andra människor med andra behov (exempelvis port-åkare) lägger mer vikt vid det eftersom det i deras fall betyder väldigt mycket mer.</p><p></p><p>Det jag främst vänder mig mot är de som hävdar att ett par skidor som används av en vanlig Svensson blir i princip obrukbara om man inte vallar varje vecka under vintern, fixar struktur i belaget och sen förvarar skidorna väl-vallade i ett mörkt förråd med reglerad temperatur och luftfuktighet. </p><p></p><p>Jag lyfter på hatten och tackar stereoskida för ett mycket informativt inlägg om belags-bränning.</p><p></p><p>PS: Däremot tvingas jag erkänna att jag pumpar däcken både på MTB:n och racern i stort sett inför varje långtur. Så det finns kanske en liten strimma hopp om att det blir nån ordning på mig ändå...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 115206, member: 26232"] Pork: Naturligtvis vore det bättre om jag var en duktig och skötsam pojk och höll ordning på mina skidor och vallade dem inför varje gång det ska ut och åkas. Om jag var ännu mer skötsam skulle jag dessutom städa min lägenhet varje vecka, tvätta bilen lite oftare och stryka mina t-shirts. Nu tycker jag att jag överlever rätt bra även utan att göra det och samma sak gäller vallning av mina skidor. Arbetsinsatsen som krävs uppväger helt enkelt inte det jag får tillbaka. Andra människor med andra behov (exempelvis port-åkare) lägger mer vikt vid det eftersom det i deras fall betyder väldigt mycket mer. Det jag främst vänder mig mot är de som hävdar att ett par skidor som används av en vanlig Svensson blir i princip obrukbara om man inte vallar varje vecka under vintern, fixar struktur i belaget och sen förvarar skidorna väl-vallade i ett mörkt förråd med reglerad temperatur och luftfuktighet. Jag lyfter på hatten och tackar stereoskida för ett mycket informativt inlägg om belags-bränning. PS: Däremot tvingas jag erkänna att jag pumpar däcken både på MTB:n och racern i stort sett inför varje långtur. Så det finns kanske en liten strimma hopp om att det blir nån ordning på mig ändå... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya vallarön.
Tillbaka
Topp