Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya vallarön.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nenne" data-source="post: 115214" data-attributes="member: 36867"><p>Jag kan i princip inget alls om belag och valla o sånt, men jag måste ställa denna frågan:</p><p></p><p>Skidor har funnits jävligt länge, och man har väll då troligtvis hållt på med fenomenet valla nästan lika länge? Dagens skidor är ju förbannat mer tekniskt avancerade än va skidor tidigare varit. Torde det inte då vara möjligt att belagen också har utvecklats som bara den? Och därför torde ett par ovallade skidor från i år kunna glida ifrån ett par nyvallade från säg 80-talet? Eller står utvecklingen på belagssidan och stampar? Det kan väll inte vara så att ett par skidor köpta i år ens nästan skulle behöva vallas var 3e dag om man åker me dem under en säsong??? </p><p></p><p>Tycker vallateorier mest bygger på "så har vi alltid gjort, enda sedan min farfars-farfars-farfars-far bla bla bla"</p><p></p><p>Jag kan helt enkelt inte tänka mig att valla skulle spela sån sjuk roll på ett par skidor år 2005.</p><p></p><p>Svar/åsikter på min fråga?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nenne, post: 115214, member: 36867"] Jag kan i princip inget alls om belag och valla o sånt, men jag måste ställa denna frågan: Skidor har funnits jävligt länge, och man har väll då troligtvis hållt på med fenomenet valla nästan lika länge? Dagens skidor är ju förbannat mer tekniskt avancerade än va skidor tidigare varit. Torde det inte då vara möjligt att belagen också har utvecklats som bara den? Och därför torde ett par ovallade skidor från i år kunna glida ifrån ett par nyvallade från säg 80-talet? Eller står utvecklingen på belagssidan och stampar? Det kan väll inte vara så att ett par skidor köpta i år ens nästan skulle behöva vallas var 3e dag om man åker me dem under en säsong??? Tycker vallateorier mest bygger på "så har vi alltid gjort, enda sedan min farfars-farfars-farfars-far bla bla bla" Jag kan helt enkelt inte tänka mig att valla skulle spela sån sjuk roll på ett par skidor år 2005. Svar/åsikter på min fråga? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya vallarön.
Tillbaka
Topp