Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeeland - sommaren 2015
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1056573" data-attributes="member: 146421"><p>Kul med NZ! Jag var där från maj till oktober förra året och hade väldigt trevligt. Då jobbade jag i Auckland tills det kommit nog med snö sedan drog jag på "roadtrip" söderöver. Stannade längst tid i Queenstown och bodde där på ett hostel som heter Black Sheep, tror jag betalade 160 NZD för en vecka. Mycket trevligt hostel, nära centrum utan att ligga precis mitt i. </p><p></p><p>Några snabba tips för att spara pengar:</p><p></p><p>1. Åk buss. Jag köpte klippkort på nakedbus för 100 NZD, då var det någon kampanj och det räckte till tio resor. Tog mig runt på hela sydön på det viset. </p><p>2. Köp ett medlemsskap i BBH och bo bara på BBH-ställen. Sparar ihop medlemsskapet på inte alls många nätter. </p><p>3. Se till att frukost och night-snack ingår där ni bor. Många hostels/backpackers serverar en rätt schysst frukost och lite kvällsgodis och de brukar inte vara dyrare än andra ställen. Det finns många dåliga backpackers helt utan sånt samt inget gratis internet osv. osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1056573, member: 146421"] Kul med NZ! Jag var där från maj till oktober förra året och hade väldigt trevligt. Då jobbade jag i Auckland tills det kommit nog med snö sedan drog jag på "roadtrip" söderöver. Stannade längst tid i Queenstown och bodde där på ett hostel som heter Black Sheep, tror jag betalade 160 NZD för en vecka. Mycket trevligt hostel, nära centrum utan att ligga precis mitt i. Några snabba tips för att spara pengar: 1. Åk buss. Jag köpte klippkort på nakedbus för 100 NZD, då var det någon kampanj och det räckte till tio resor. Tog mig runt på hela sydön på det viset. 2. Köp ett medlemsskap i BBH och bo bara på BBH-ställen. Sparar ihop medlemsskapet på inte alls många nätter. 3. Se till att frukost och night-snack ingår där ni bor. Många hostels/backpackers serverar en rätt schysst frukost och lite kvällsgodis och de brukar inte vara dyrare än andra ställen. Det finns många dåliga backpackers helt utan sånt samt inget gratis internet osv. osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeeland - sommaren 2015
Tillbaka
Topp