Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeeland - sommaren 2015
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1057882" data-attributes="member: 33054"><p>Ett tips:</p><p></p><p>Om jag hade planerat en NZ-tripp skulle jag hållit det öppet med var jag åkte ända till jag var framme. Vintrarna där är opålitliga. Ett år är TC ok, ett annat är club fieldsen kring Arthurs pass suveräna. Den säsongen jag var där, på stenåldern, var det bara Mount Hood som var åkbart en hel säsong. Jag hängde där i två månader. </p><p></p><p>Om det inte är enorma förköpsrabatter på säsongskort är det en fördel att ha is i magen. Boendet i NZ är mycket mer flexibelt än normala skidorter i Alperna och Nordamerika. Oftast blir det någon form av hostel i NZ, det kan man fixa på plats. Men generellt tycker jag att man ska hålla sig på Sydön. Skidorterna på Nordön som Sälen, kan vara ok att åka en helg, eller om man får ett bra jobb, men inte värt någon längre resa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1057882, member: 33054"] Ett tips: Om jag hade planerat en NZ-tripp skulle jag hållit det öppet med var jag åkte ända till jag var framme. Vintrarna där är opålitliga. Ett år är TC ok, ett annat är club fieldsen kring Arthurs pass suveräna. Den säsongen jag var där, på stenåldern, var det bara Mount Hood som var åkbart en hel säsong. Jag hängde där i två månader. Om det inte är enorma förköpsrabatter på säsongskort är det en fördel att ha is i magen. Boendet i NZ är mycket mer flexibelt än normala skidorter i Alperna och Nordamerika. Oftast blir det någon form av hostel i NZ, det kan man fixa på plats. Men generellt tycker jag att man ska hålla sig på Sydön. Skidorterna på Nordön som Sälen, kan vara ok att åka en helg, eller om man får ett bra jobb, men inte värt någon längre resa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeeland - sommaren 2015
Tillbaka
Topp