Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nya Zeeland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="combatspenat" data-source="post: 573393" data-attributes="member: 49992"><p>Jag har varit i Nya Zeeland två "vintersäsonger". </p><p>Jag var i Queenstown första gången och det är riktigt schysst, helt okej åkning på de två lokalabergen Remarkebles och Cornet peak. Remarkebles ligger skidområdet på lite högre höjd än cornet peak så snön brukar oftast vara bättre där men det är oxå mycket stenig terräng i Remarkebles så man behöver mer snö där för att kunna få ett bra åk. Parken i Remarkebles är mycket bra både för nybörjare och för mer avancerade åkare.Cornet peak är helhärligt med sina böjlande gräskullar och massvis med små raviner, den lite lägre höjden gör dock att åkingen inte alltid är på topp. Priserna är ganska lika de svenska priserna. Utelivet i queenstown är mycket rikt och det finns alltid någonstans att gå och så avslutar man på Tardiz som brukar öppna på morgonkvisten för de sista party sugna. </p><p></p><p>www.NZSKI.com</p><p></p><p>Andra säsongen spenderade jag i Wanaka som är "grannbyn" till queenstown, där det är lite mindre turister och uteliv men lite "bättre" skidåking. du har att välja mellan friåkingsvänliga treblecone, park och pist vänliga Cardrona eller Snowpark NZ för parkråttan. Lite lungnare tempo men det går absolut att gå ut och festa på även i wanaka. </p><p></p><p>www.cardrona.com</p><p>www.treblecone.co.nz</p><p></p><p></p><p></p><p>/Linus</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="combatspenat, post: 573393, member: 49992"] Jag har varit i Nya Zeeland två "vintersäsonger". Jag var i Queenstown första gången och det är riktigt schysst, helt okej åkning på de två lokalabergen Remarkebles och Cornet peak. Remarkebles ligger skidområdet på lite högre höjd än cornet peak så snön brukar oftast vara bättre där men det är oxå mycket stenig terräng i Remarkebles så man behöver mer snö där för att kunna få ett bra åk. Parken i Remarkebles är mycket bra både för nybörjare och för mer avancerade åkare.Cornet peak är helhärligt med sina böjlande gräskullar och massvis med små raviner, den lite lägre höjden gör dock att åkingen inte alltid är på topp. Priserna är ganska lika de svenska priserna. Utelivet i queenstown är mycket rikt och det finns alltid någonstans att gå och så avslutar man på Tardiz som brukar öppna på morgonkvisten för de sista party sugna. www.NZSKI.com Andra säsongen spenderade jag i Wanaka som är "grannbyn" till queenstown, där det är lite mindre turister och uteliv men lite "bättre" skidåking. du har att välja mellan friåkingsvänliga treblecone, park och pist vänliga Cardrona eller Snowpark NZ för parkråttan. Lite lungnare tempo men det går absolut att gå ut och festa på även i wanaka. www.cardrona.com www.treblecone.co.nz /Linus [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nya Zeeland
Tillbaka
Topp