Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
nya zeeland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sn0wrider" data-source="post: 47154" data-attributes="member: 11296"><p>D e dock ett problem: D e inte lätt att fixa jobbvisum...problemet som jag hört (inte erfarit själv dock) är att för att få jobbvisum måste man redan ha fixat ett jobb, men för att fixa ett sånt jobb (=inte svartjobb) så krävs det i princip att man redan har ett jobbvisum...ett moment 22 mao....</p><p></p><p>Man kan ju alltid dra ner o vara där 3månader på turistvisum o jobba svart...d e KANSKE det enklaste....</p><p>(Detta har jag själv snappat upp o går inte i god för, utan tycker bara att det låter vettigt!)</p><p></p><p></p><p>För övrigt så e det ett jäkligt skönt liv i NZ, människorna där e helnice! Åkningen e helt klart fin oxå! Skidsystemen e inte så stora men ändå med lättåtkomlig offpist-åkning! (detta KAN jag gå i god för eftersom jag varit där och åkt i 3-4 olika liftsystem i Queenstown området!!)</p><p></p><p></p><p>///Erik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sn0wrider, post: 47154, member: 11296"] D e dock ett problem: D e inte lätt att fixa jobbvisum...problemet som jag hört (inte erfarit själv dock) är att för att få jobbvisum måste man redan ha fixat ett jobb, men för att fixa ett sånt jobb (=inte svartjobb) så krävs det i princip att man redan har ett jobbvisum...ett moment 22 mao.... Man kan ju alltid dra ner o vara där 3månader på turistvisum o jobba svart...d e KANSKE det enklaste.... (Detta har jag själv snappat upp o går inte i god för, utan tycker bara att det låter vettigt!) För övrigt så e det ett jäkligt skönt liv i NZ, människorna där e helnice! Åkningen e helt klart fin oxå! Skidsystemen e inte så stora men ändå med lättåtkomlig offpist-åkning! (detta KAN jag gå i god för eftersom jag varit där och åkt i 3-4 olika liftsystem i Queenstown området!!) ///Erik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
nya zeeland
Tillbaka
Topp