Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="redman" data-source="post: 47281" data-attributes="member: 28729"><p>Jag har ingen personlig erfarenhet av en säsong på Nya Zeeland, men jag bodde med två tjejer (en från Canada och en från USA) hela vintern som har gjort säsong där. Jag var själv intresserad utav att göra säsong där den här sommaren så jag ställde en hel del frågor. Det jag kom fram till var att orten man skulle åka till var antingen ”The Remarkables” eller ”Coronet Peak”. Båda orterna ligger nära till Queenstown. Vad det gäller åkningen så är det tydligen inte så mycket att hänga i granen, har fått för mig att det är som i sälen fast utan träd. Vädret är häller inget vidare det kanske snöar ena dagen men sen regnar det nästa, ofta mycket dimma. Queenstown däremot var tydligen en grym stad med bra uteliv, väldigt mycket att göra (surf om man har våtdräkt, bungee jump, forspaddling, mm..).</p><p></p><p>Detta låter ju inte helt fel om man ändå bara hade tänkt gå hela sommaren och vänta på att det ska bli vinter igen. Det som fick mig att backa ur var ekonomin. Allting är i stort sätt billigare på Nya Zeeland, vilket gör att man inte tjänar så bra, plus att det är som på de flesta andra orter att tillfällig säsongs personal har de lägsta lönerna.</p><p></p><p>Visst det hade ju inte varit några problem att åka dit och klara sig alldeles utmärkt hela säsongen men man kan nog inte räkna med att ha några pengar med sig hem, och då är det ju bara en månad kvar till den riktiga säsongen börjar.</p><p></p><p>/r.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="redman, post: 47281, member: 28729"] Jag har ingen personlig erfarenhet av en säsong på Nya Zeeland, men jag bodde med två tjejer (en från Canada och en från USA) hela vintern som har gjort säsong där. Jag var själv intresserad utav att göra säsong där den här sommaren så jag ställde en hel del frågor. Det jag kom fram till var att orten man skulle åka till var antingen ”The Remarkables” eller ”Coronet Peak”. Båda orterna ligger nära till Queenstown. Vad det gäller åkningen så är det tydligen inte så mycket att hänga i granen, har fått för mig att det är som i sälen fast utan träd. Vädret är häller inget vidare det kanske snöar ena dagen men sen regnar det nästa, ofta mycket dimma. Queenstown däremot var tydligen en grym stad med bra uteliv, väldigt mycket att göra (surf om man har våtdräkt, bungee jump, forspaddling, mm..). Detta låter ju inte helt fel om man ändå bara hade tänkt gå hela sommaren och vänta på att det ska bli vinter igen. Det som fick mig att backa ur var ekonomin. Allting är i stort sätt billigare på Nya Zeeland, vilket gör att man inte tjänar så bra, plus att det är som på de flesta andra orter att tillfällig säsongs personal har de lägsta lönerna. Visst det hade ju inte varit några problem att åka dit och klara sig alldeles utmärkt hela säsongen men man kan nog inte räkna med att ha några pengar med sig hem, och då är det ju bara en månad kvar till den riktiga säsongen börjar. /r. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeland
Tillbaka
Topp