Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supermegawonderbabe" data-source="post: 47285" data-attributes="member: 12616"><p>Det finns flera små ställen som e bra men man ska nog räkna men att åka runt istället för att hänga en hel säson på samma ställe (men ska man jobba då skulle jag välja mella Whakapapa (störst tror jag men inte högst eller brantast, ligger på nordön) Treble Cone bästa stället vid Wanaka (favorit stället), sydön, liten mysig by men goo stämning hyfsad åkning, eller möjligen The Remarkables” eller ”Coronet Peak dessa två inte så stora eller bra ställen vid Queenstown större stad med en massa "wannabees" men visst säkert en massa partaj oxå. Sen finns det en hop med mini små ställen typ två liftar men men tuff skidåkning Tempel Basin (liften var tyvärr stängd när vi pssserade förbi där det två dagaran vi tänkt åka där). Vi åkte runt men en campervan ganska kul att kunna åka precis vart man vill och även då kunna stanna hur länge man vill på ett och samma ställe. NZ är ju inte så stort... VAd man ska tänka på är att man i princip aldrig bor vid liftsystemen utan nere i en by så det är bil möjligen buss på de större ställena som gäller varje dag. </p><p>May the powder be with u/MAra FAra</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supermegawonderbabe, post: 47285, member: 12616"] Det finns flera små ställen som e bra men man ska nog räkna men att åka runt istället för att hänga en hel säson på samma ställe (men ska man jobba då skulle jag välja mella Whakapapa (störst tror jag men inte högst eller brantast, ligger på nordön) Treble Cone bästa stället vid Wanaka (favorit stället), sydön, liten mysig by men goo stämning hyfsad åkning, eller möjligen The Remarkables” eller ”Coronet Peak dessa två inte så stora eller bra ställen vid Queenstown större stad med en massa "wannabees" men visst säkert en massa partaj oxå. Sen finns det en hop med mini små ställen typ två liftar men men tuff skidåkning Tempel Basin (liften var tyvärr stängd när vi pssserade förbi där det två dagaran vi tänkt åka där). Vi åkte runt men en campervan ganska kul att kunna åka precis vart man vill och även då kunna stanna hur länge man vill på ett och samma ställe. NZ är ju inte så stort... VAd man ska tänka på är att man i princip aldrig bor vid liftsystemen utan nere i en by så det är bil möjligen buss på de större ställena som gäller varje dag. May the powder be with u/MAra FAra [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nya Zeland
Tillbaka
Topp