Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nybörjar Fatski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jakob_Sanne" data-source="post: 467670" data-attributes="member: 31587"><p>Feta skidor är ju gjorda för att göra det lättare för att åka i puder. Nu skiljer det sig säkert mycket mellan olika modeller och märken men du ska nog inte tänka på så vis att vissa modeller är för stora för dig utan kanske istället tvärtom att en "smal" skida i pudret är en mycket svårare konst att bemästra. Om du nu dessutom är stark och väger 95 kg så är åtminstone mitt tips att hålla dig till den lite fetare delen av skalan. Jag tror att andra här på forumet har mycket bättre koll än mig på vilka modeller som kan passa dig, även om man här oftast får svar av samma människor och tipsen landar alltid inom samma handfull skidor. Det är ju alltid bra att fråga om råd men för mig är det väldigt personligt vilka skidor man gillar, är egentligen väldigt svårt att rekommendera en skida till någon annan. Försök hitta något billigt, skidor går alltid sönder på ett eller annat sätt och om du spar några slantar kanske du har råd att köpa ytterligare ett par halvvägs genom säsongen om det visar sig att åkningen eller skidan inte blev vad du hade tänkt dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jakob_Sanne, post: 467670, member: 31587"] Feta skidor är ju gjorda för att göra det lättare för att åka i puder. Nu skiljer det sig säkert mycket mellan olika modeller och märken men du ska nog inte tänka på så vis att vissa modeller är för stora för dig utan kanske istället tvärtom att en "smal" skida i pudret är en mycket svårare konst att bemästra. Om du nu dessutom är stark och väger 95 kg så är åtminstone mitt tips att hålla dig till den lite fetare delen av skalan. Jag tror att andra här på forumet har mycket bättre koll än mig på vilka modeller som kan passa dig, även om man här oftast får svar av samma människor och tipsen landar alltid inom samma handfull skidor. Det är ju alltid bra att fråga om råd men för mig är det väldigt personligt vilka skidor man gillar, är egentligen väldigt svårt att rekommendera en skida till någon annan. Försök hitta något billigt, skidor går alltid sönder på ett eller annat sätt och om du spar några slantar kanske du har råd att köpa ytterligare ett par halvvägs genom säsongen om det visar sig att åkningen eller skidan inte blev vad du hade tänkt dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nybörjar Fatski
Tillbaka
Topp