Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nybörjar Fatski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 468065" data-attributes="member: 46762"><p>Jag kan ju berätta att denna Wrede i fråga är en god vän och vi diskuterade ganska ordentligt igår över några öl och VCT'n ligger jäkligt bra till! Line Mothership diskuterade vi också, främst iom. att den finns i en gedigen 195-version, men vi är osäkra om den blir för köttig. Det som är det knepiga i det hela är hur mycket tyng kan komplettera för en ovana vid feta skidor och bångstyrigheten som de medför. Mr W. i fråga går från smala Atomic Metron till någonting i 110mm-rangen och jag personligen har svårt att sätta mig in i det. Jag åkte på BC-twins precis under 100mm i 3 säsonger innan jag köpte mina 120mm's lagg och de extra 20mm var inga problem för mig (sen kanske Lotus är en väldigt förlåtande skida åkmässigt också). Jag hade alltså inte samma tröskel i skidkaraktär.</p><p></p><p>Så fråga att spinna vidare på: kan tyngd och storlek göra mycket för hur man kan driva en stor och rel. styv offpistskida, trots att man saknar erfarenheten tidigare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 468065, member: 46762"] Jag kan ju berätta att denna Wrede i fråga är en god vän och vi diskuterade ganska ordentligt igår över några öl och VCT'n ligger jäkligt bra till! Line Mothership diskuterade vi också, främst iom. att den finns i en gedigen 195-version, men vi är osäkra om den blir för köttig. Det som är det knepiga i det hela är hur mycket tyng kan komplettera för en ovana vid feta skidor och bångstyrigheten som de medför. Mr W. i fråga går från smala Atomic Metron till någonting i 110mm-rangen och jag personligen har svårt att sätta mig in i det. Jag åkte på BC-twins precis under 100mm i 3 säsonger innan jag köpte mina 120mm's lagg och de extra 20mm var inga problem för mig (sen kanske Lotus är en väldigt förlåtande skida åkmässigt också). Jag hade alltså inte samma tröskel i skidkaraktär. Så fråga att spinna vidare på: kan tyngd och storlek göra mycket för hur man kan driva en stor och rel. styv offpistskida, trots att man saknar erfarenheten tidigare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nybörjar Fatski
Tillbaka
Topp