Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nybörjar Fatski
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 468099" data-attributes="member: 33485"><p>Ja du Calle, om jag utgår från mig själv för ett antal år sedan när jag köpte mina första "fetlagg" så kan jag ju säga att det var ett väldigt lätt steg. Jag var nog 16 år gammal, hade enbart kört hyrskidor innan och var helt oskolad (nåja, hade ju kört 2 timmars barnskidskola vid 6 års ålder), mao ganska kass teknik, lärde mig carving samma säsong som jag köpte skidorna (genom att kolla på A ski odyssé faktiskt, hur nu det gick till). Skidorna var ett par solly PR i 175 längd med gigantiska 90mm i midjan, vrålstort och jättetufft tyckte jag. Märkte mer eller mindre ingen skillnad, kanske för att jag var för kass, kanske för att jag utvecklades fortare på ett par "riktiga skidor". I vilket fall tröttnade jag ganska omgående på mjukheten och avsaknaden på respons i skidan. Kittade upp mig till ett par Ross B3 med 94 mm midja i 185 längden (styvare, längre och bredare mao)...</p><p></p><p>Tror att det jag vill komma fram till är att det inte är så rackarns svårt som man kan tro, ganska enkelt faktiskt tom... Jag tror det viktigaste är att inge köpa för styvt och tungjobbat. Ganska stor skillnad att hoppa från ett par halvstyva pistlagg till ett par styva fr-skidor, mer massa, större radie osv, där tror jag att problemet ligger hos folk som tycker att fetingar är svårkörda. Därför tycker jag att det är bättre att ligga lite i underkant av vad man tror man klarar av än att gå lite för biffigt, det går ju köpa styvare (om man nu inte har tid/chans at prova olika såklart).</p><p></p><p>Så kan grappen åka skidor är det inga problem! Snackade ju en del med honom över FR-mailen och jag har för mig att VCT och Blowern stod högst på mina rekommendationer.. Men jag har ju aldrig sett honom åka.</p><p></p><p></p><p>Mina 376,5 cent..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 468099, member: 33485"] Ja du Calle, om jag utgår från mig själv för ett antal år sedan när jag köpte mina första "fetlagg" så kan jag ju säga att det var ett väldigt lätt steg. Jag var nog 16 år gammal, hade enbart kört hyrskidor innan och var helt oskolad (nåja, hade ju kört 2 timmars barnskidskola vid 6 års ålder), mao ganska kass teknik, lärde mig carving samma säsong som jag köpte skidorna (genom att kolla på A ski odyssé faktiskt, hur nu det gick till). Skidorna var ett par solly PR i 175 längd med gigantiska 90mm i midjan, vrålstort och jättetufft tyckte jag. Märkte mer eller mindre ingen skillnad, kanske för att jag var för kass, kanske för att jag utvecklades fortare på ett par "riktiga skidor". I vilket fall tröttnade jag ganska omgående på mjukheten och avsaknaden på respons i skidan. Kittade upp mig till ett par Ross B3 med 94 mm midja i 185 längden (styvare, längre och bredare mao)... Tror att det jag vill komma fram till är att det inte är så rackarns svårt som man kan tro, ganska enkelt faktiskt tom... Jag tror det viktigaste är att inge köpa för styvt och tungjobbat. Ganska stor skillnad att hoppa från ett par halvstyva pistlagg till ett par styva fr-skidor, mer massa, större radie osv, där tror jag att problemet ligger hos folk som tycker att fetingar är svårkörda. Därför tycker jag att det är bättre att ligga lite i underkant av vad man tror man klarar av än att gå lite för biffigt, det går ju köpa styvare (om man nu inte har tid/chans at prova olika såklart). Så kan grappen åka skidor är det inga problem! Snackade ju en del med honom över FR-mailen och jag har för mig att VCT och Blowern stod högst på mina rekommendationer.. Men jag har ju aldrig sett honom åka. Mina 376,5 cent.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nybörjar Fatski
Tillbaka
Topp