nybörjar longboard?!

nybörjar longboard?!
Hejsan, jag är så sjukt sugen på att börja åka longboard i sommar men jag vet inte vilken longboard jag ska köpa:|
jag har ca 1600kr att spendera och jag är inte ute efter "den bästa".
jag ska typ använda den som transportmedel till och från skolan osv :)

länkar några av dom jag har tittat på :)
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=628&ProductDetailId=3528
jag är lite osäker på hjulen och truckarna dom värkar vara vanliga skateboard hjul/truckar :o

http://www.hangloose.se/product_inf...=7522&osCsid=2b32a5b9bc4a659f9b8a0a21d08018a9
den är jag oxå sjukt taggad på att köpa värkar ju vara billigt med tanke på att det är märkas truckar och hjul:)

behöver stor hjälp
ge gjärna mer tips :)

nybörjar longboard?!
Kolla in märket madrid, dom brukar ha schyssta brädor. När du ska ha det som transportmedel ska du sikta dig in på modellen pintail, den är bäst för att bara glida runt osv.

nybörjar longboard?!
Hade du tänkt att bara testa över sommaren eller börja åka på riktigt?

Du kan ju alltid leta begagnade om du inte vill lägga massa pengar på de^^
För om du ska åka mycket så tycker jag du borde vänta tills du har råd med en bättre bräda ;)

nybörjar longboard?!
j0ss4n sa:

För om du ska åka mycket så tycker jag du borde vänta tills du har råd med en bättre bräda ;)
jag tror att jag kommer tycka om det så förhoppningsvis så ska jag börja åka på riktigt men jag är så sjukt sugen på att börja åka NU! :D jag har 1,7k i kassan och jag kommer inte få nå mer pengar tills i september :(

nybörjar longboard?!
J_Gabrielsson sa:
j0ss4n sa:

jag tror att jag kommer tycka om det så förhoppningsvis så ska jag börja åka på riktigt men jag är så sjukt sugen på att börja åka NU! :D jag har 1,7k i kassan och jag kommer inte få nå mer pengar tills i september :(
Aha:/ jobbigt. För jag köpte en billig bräda när jag skulle börja och det ångrar jag jättemycke nu, för jag höll på att tröttna på det hel pågrund av det. Och nu efter känns det värdelöst att jag köpte den bara för att inse att den var kass och jag ville ha en bättre. :O
Då tycker jag nog att du ska leta efter en begagnad och sen köpa riktigt bra bräda^^

nybörjar longboard?!
j0ss4n sa:
J_Gabrielsson sa:
j0ss4n sa:

Aha:/ jobbigt. För jag köpte en billig bräda när jag skulle börja och det ångrar jag jättemycke nu, för jag höll på att tröttna på det hel pågrund av det. Och nu efter känns det värdelöst att jag köpte den bara för att inse att den var kass och jag ville ha en bättre. :O
Då tycker jag nog att du ska leta efter en begagnad och sen köpa riktigt bra bräda^^
okej kanske kan klippa gräset hemma ;) men jag har tittat en del på blocket.se men jag vill hälst köpa dom dirrekt från handen inte så att den skickas känns lite osäkert (bor i norrbotten) :( men vilken av dom ovanstående länkarna skulle du/ ni välja???:))

nybörjar longboard?!
Jag skulle välja Lush brädan, hands down. Jag har själv ägt den, det var min första longboard. Jag tyckte den var kul, men efter att jag köpte en riktigt longboard med riktiga grejer insåg jag att den egentligen inte var så mycket att ha. Dock är plankan bra så om du sen får lite mer pengar så är det lätt värt att byta truckar och hjul på den.

Den andra brädan tror jag är ren skit, alldeles för billig.

Sen stavas det "VERKAR" inte "VÄRKAR". Har folk helt slutat gå i skolan?

nybörjar longboard?!
aelgen sa:
Jag skulle välja Lush brädan, hands down. Jag har själv ägt den, det var min första longboard. Jag tyckte den var kul, men efter att jag köpte en riktigt longboard med riktiga grejer insåg jag att den egentligen inte var så mycket att ha. Dock är plankan bra så om du sen får lite mer pengar så är det lätt värt att byta truckar och hjul på den.

Den andra brädan tror jag är ren skit, alldeles för billig.

Sen stavas det "VERKAR" inte "VÄRKAR". Har folk helt slutat gå i skolan?
okej men då kör jag på den och om jag har mer pengar och intresse så köper man kanske nå randal truckar eller nå;)

ps. IG i svenska;)

nybörjar longboard?!
J_Gabrielsson sa:
om jag skulle köpa "lushen" vilka truckar och hjul ska jag då köpa till?:) till hyfsat pris:)
Är ju väldigt onödigt att köpa den brädan om du ska plocka bort truckarna och hjulen direkt. Köp den, kör på den ett tag, och sen när du har råd så köper du upp dig på randal eller paris-truckar.
Hjul är en smaksak, men smakar det så kostar det. Orangatangs är störda.

nybörjar longboard?!
SNDVLL sa:
J_Gabrielsson sa:
om jag skulle köpa "lushen" vilka truckar och hjul ska jag då köpa till?:) till hyfsat pris:)
Är ju väldigt onödigt att köpa den brädan om du ska plocka bort truckarna och hjulen direkt. Köp den, kör på den ett tag, och sen när du har råd så köper du upp dig på randal eller paris-truckar.
Hjul är en smaksak, men smakar det så kostar det. Orangatangs är störda.
kanske skrev det lita konstigt men det var så jag tänkte och om jag inte tycket om att åka så blire bara blocket och om jag tycker om det så köper jag kanske upp mig nästa sommar med truckar och hjul:)

nybörjar longboard?!
Leta efter en begagnad Loaded Dervish bräda, du kommer bara ångra att du köpte en billig och sen efter några veckor kommer du vilja ha en bättre.
Min polare köpte en madrid bräda men den gick av på mitten efter EN vecka!! Sen köpte han en Dervish direkt, jag köpte min Dervish direkt och ångrar det inte en enda sekund, helt klart värt pengarna! Det spelar ingen roll om du är nybörjare lr inte, dervish är den ultimata brädan för både nybörjare och proffs!!!

nybörjar longboard?!
AshtraYmofucku sa:
Leta efter en begagnad Loaded Dervish bräda, du kommer bara ångra att du köpte en billig och sen efter några veckor kommer du vilja ha en bättre.
Min polare köpte en madrid bräda men den gick av på mitten efter EN vecka!! Sen köpte han en Dervish direkt, jag köpte min Dervish direkt och ångrar det inte en enda sekund, helt klart värt pengarna! Det spelar ingen roll om du är nybörjare lr inte, dervish är den ultimata brädan för både nybörjare och proffs!!!
men är det inte väldigt svårt att åka på en sån bräda om jag aldrig har åkt förrut?

nybörjar longboard?!
J_Gabrielsson sa:
AshtraYmofucku sa:
men är det inte väldigt svårt att åka på en sån bräda om jag aldrig har åkt förrut?
Det är väl svårt på vilken bräda som helst om det är första gången. Man vänjer sig efter ett tag vilken bräda det än är^^

nybörjar longboard?!
j0ss4n sa:
J_Gabrielsson sa:
AshtraYmofucku sa:
Det är väl svårt på vilken bräda som helst om det är första gången. Man vänjer sig efter ett tag vilken bräda det än är^^
ja det är ju sant :)

nybörjar longboard?!
Proffs eller nybörjar bräda är skit samma när du ska lära dig. Det är inte lättare för att det är en "nybörjar" bräda. Snarare svårare. En Dervish är ett en jävligt bra och välkonstruerad bräda som du kan ha i många år som du kan lära dig precis lika bra på som vilken annan bräda som helst. Har du råd så är mitt bästa tips att köpa en begagnad bräda typ Dervish, Vanguard, Rayne Hellcat etc. Räkna med att få ge mellan 1500 och 2000 beroende på skick, men då har du verkligen en bräda du kan nyttja!

Tillbaka
Topp