Nybörjare behöver hjälp
Goddag Freeride!
Jag har suttit och läst en hel del trådar under den korta tid jag har varit medlem här och nu kommer även min första tråd.
Till att börja med tycker jag att jag har använt sökfunktionen ganska väl och kollat andra trådar som liknar den jag kommer skapa men tycker inte ni detsamma får ni gärna skriva det så blir det bättre nästa gång! Dock får ni gärna skippa ord som idiot och så vidare...
Jag har åkt skidor några år nu men då har jag mest åkt pist och lite lite offpist. Men nu börjar jag bli mer och mer sugen på att hoppa och göra feta trix, för det ser så sjukt gött ut! Jag skulle väl säga att jag är duglig i pist men ganska dålig i parken (en 180 kan jag sätta i något litet gupp någonstans men inte mycket mer
). Det finns säkerligen 7 miljarder trådar här på Freeride som handlar om mittmontering av bindningen och tyvärr kommer jag göra en till. Förra året köpte jag ett par K2 Public Enemy (vet inte årsmodell men det är en ninja på dem i alla fall) med Marker 12.0 bindning (tror jag, är inte säker) med bindningen lite bakmonterad. Jag har läst att det underlättar om man har bindningen mittmonterad om man ska börja snurra. Nu till mina frågor, är det värt att mittmontera den? Hur påverkas skidan i pist/offpist? Är min skida symmetrisk (läste i någon tråd att den "ska" vara symmetrisk för att man ska kunna mittmontera bindningen)?
Och ja, jag är nybörjare
/Oliver
Jag har suttit och läst en hel del trådar under den korta tid jag har varit medlem här och nu kommer även min första tråd.
Till att börja med tycker jag att jag har använt sökfunktionen ganska väl och kollat andra trådar som liknar den jag kommer skapa men tycker inte ni detsamma får ni gärna skriva det så blir det bättre nästa gång! Dock får ni gärna skippa ord som idiot och så vidare...
Jag har åkt skidor några år nu men då har jag mest åkt pist och lite lite offpist. Men nu börjar jag bli mer och mer sugen på att hoppa och göra feta trix, för det ser så sjukt gött ut! Jag skulle väl säga att jag är duglig i pist men ganska dålig i parken (en 180 kan jag sätta i något litet gupp någonstans men inte mycket mer
Och ja, jag är nybörjare
/Oliver