Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nybörjare frågor och funderingar (skadade mig ifjol)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sh1ft" data-source="post: 1081938" data-attributes="member: 158971"><p>Hur hårt spänner du spännet? Att spänna just detta spännet hårt brukar för många inte vara en bra grej då man både får ont uppe på foten och trycker ner foten, stoppar blodflöde, klämmer nerver mm. Det mesta blir dåligt.</p><p>Du ska ju dock såklart sitta fast ordentligt så man bör ju spänna spännet precis så mycket att man sitter fast men inte hårdare än så. </p><p>(Du kan "finjustera" hur hårt du ska spänna varje spänne genom att skruva på dom)</p><p>Sitter pjäxorna inte fast utan att du spänner ner dom bör du gå till någon som har riktigt bra koll på pjäxor som kan hjälpa dig. </p><p></p><p>Edit. När du testar pjäxorna är det viktigt att du står upp med. Om man sitter med pjäxorna blir det inte samma sak som att stå på ett par skidor. Får ont i fötterna om jag sitter med de på medans om jag står med dom så sitter de bra. </p><p></p><p>MVH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sh1ft, post: 1081938, member: 158971"] Hur hårt spänner du spännet? Att spänna just detta spännet hårt brukar för många inte vara en bra grej då man både får ont uppe på foten och trycker ner foten, stoppar blodflöde, klämmer nerver mm. Det mesta blir dåligt. Du ska ju dock såklart sitta fast ordentligt så man bör ju spänna spännet precis så mycket att man sitter fast men inte hårdare än så. (Du kan "finjustera" hur hårt du ska spänna varje spänne genom att skruva på dom) Sitter pjäxorna inte fast utan att du spänner ner dom bör du gå till någon som har riktigt bra koll på pjäxor som kan hjälpa dig. Edit. När du testar pjäxorna är det viktigt att du står upp med. Om man sitter med pjäxorna blir det inte samma sak som att stå på ett par skidor. Får ont i fötterna om jag sitter med de på medans om jag står med dom så sitter de bra. MVH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nybörjare frågor och funderingar (skadade mig ifjol)
Tillbaka
Topp