Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nybörjare i jakt efter inspiration (och tips/råd)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1002409" data-attributes="member: 12749"><p>Sidestash, Freeride och TX Pro fungerar alldeles utmärkt om du är nybörjare på telis men med god vana på alpint. Jag har samma uppsättning men med NTN Freeride. </p><p>Min syn på telis är att det är bäst för offpisten med den fria känslan med stora surfiga svängar lössnö och uppkörd lössnö och mindre roligt i pist eftersom det där blir tydligt att alpint är ett effektivare sätt att få ned kraft i backen. Så jag tycker du gör rätt i att skaffa en uppsättning för offpist och turande.</p><p></p><p>Pjäxor är ju individuellt efter passform. Själv tycker jag TX Pro är riktigt bra: tillräckligt styv, lätt, superskön och har mina på mig hela dagarna utan att behöva spänna upp mer än i skaftet för gåläget. Enda nackdelen jag hittat hittils är att jag tycker att innerskorna töjt ut sig en mer än jag förväntat mig efter typ 40 dagars användade men jag ska prova att värma om dem.</p><p>TX Pro är ju också bra eftersom den fungerar riktigt OK som pjäxa för Dynafitsetup framförallt på tur och offpist men även hyfsad i pist.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1002409, member: 12749"] Sidestash, Freeride och TX Pro fungerar alldeles utmärkt om du är nybörjare på telis men med god vana på alpint. Jag har samma uppsättning men med NTN Freeride. Min syn på telis är att det är bäst för offpisten med den fria känslan med stora surfiga svängar lössnö och uppkörd lössnö och mindre roligt i pist eftersom det där blir tydligt att alpint är ett effektivare sätt att få ned kraft i backen. Så jag tycker du gör rätt i att skaffa en uppsättning för offpist och turande. Pjäxor är ju individuellt efter passform. Själv tycker jag TX Pro är riktigt bra: tillräckligt styv, lätt, superskön och har mina på mig hela dagarna utan att behöva spänna upp mer än i skaftet för gåläget. Enda nackdelen jag hittat hittils är att jag tycker att innerskorna töjt ut sig en mer än jag förväntat mig efter typ 40 dagars användade men jag ska prova att värma om dem. TX Pro är ju också bra eftersom den fungerar riktigt OK som pjäxa för Dynafitsetup framförallt på tur och offpist men även hyfsad i pist. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nybörjare i jakt efter inspiration (och tips/råd)
Tillbaka
Topp