Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nybörjare på telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lobbetobbe" data-source="post: 946974" data-attributes="member: 133125"><p>Hej! </p><p></p><p>Klar du skall börja med lös häl! </p><p></p><p>Jag började i höstas och har nog hunnit med en 30 skidagar sedan dess så jag skulle väll fortfarande kalla mig nybörjare. </p><p></p><p>Utrusting: </p><p> Testade R8an en gång men då var jag helt ny så har inget att säga om den, men vad jag hört är att det är bra och krånglar inte så mycket, (skall faktiskt byta till R8an nu så hoppas den är bra) </p><p></p><p>Ang stror jag dom är bra för dig med tanke på din längd och vikt, sen hade jag kanske valt lite smalare skidor, av den anledningen att det är väldigt sällan man behöver ha så breda skidor, spec inte i sverige. </p><p></p><p>Men jag tror verkligen att dina skidor fungerar kanon att åka på, det är ju inte skidorna som gör åkaren! </p><p></p><p>Pjäxor: är gansk viktigt och det man skall tänka på är att bäljen på pjäxan skall var mjuk om man är nyvörjare då blir det enklare att komma ner i position. </p><p></p><p>Bästa tippset jag kan ge i utrustnignsväg är att inte krångla till det för mycket! </p><p></p><p></p><p>Ang åking kan man först och främst tänka på sin position. Om du ställer dig upp och slår dig själv i magen så att du hukar till lite, den positionen vill vi ha! lite ihopkurad. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lobbetobbe, post: 946974, member: 133125"] Hej! Klar du skall börja med lös häl! Jag började i höstas och har nog hunnit med en 30 skidagar sedan dess så jag skulle väll fortfarande kalla mig nybörjare. Utrusting: Testade R8an en gång men då var jag helt ny så har inget att säga om den, men vad jag hört är att det är bra och krånglar inte så mycket, (skall faktiskt byta till R8an nu så hoppas den är bra) Ang stror jag dom är bra för dig med tanke på din längd och vikt, sen hade jag kanske valt lite smalare skidor, av den anledningen att det är väldigt sällan man behöver ha så breda skidor, spec inte i sverige. Men jag tror verkligen att dina skidor fungerar kanon att åka på, det är ju inte skidorna som gör åkaren! Pjäxor: är gansk viktigt och det man skall tänka på är att bäljen på pjäxan skall var mjuk om man är nyvörjare då blir det enklare att komma ner i position. Bästa tippset jag kan ge i utrustnignsväg är att inte krångla till det för mycket! Ang åking kan man först och främst tänka på sin position. Om du ställer dig upp och slår dig själv i magen så att du hukar till lite, den positionen vill vi ha! lite ihopkurad. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nybörjare på telemark
Tillbaka
Topp