Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nybörjare söker konstruktiva svar radie vs. Bredd.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pinn" data-source="post: 1250446" data-attributes="member: 44213"><p>Hej.. </p><p></p><p>70mm, 80mm, 90mm, 100mm, 110mm</p><p>Midjebredd såklart. Rent logiskt så bör en smalare skida vara snabbare, kant till kant. So far, so good.</p><p></p><p>Radie.. 10-13m för korta skalomsvängar</p><p>14-17m för längre svängar.</p><p></p><p>18-20 för freeride i lite större terräng.</p><p></p><p>? (Typ, ca. Ungefär)</p><p></p><p>Men</p><p> </p><p></p><p>Finns det 100mm breda skidor som har ex 14m radie?</p><p></p><p>Jag vill kunna åka lite utanför pisten, kanske 10-20% av åktiden... </p><p></p><p>Så jag vill inte ha 70mm breda skidor..</p><p></p><p>Just nu har jag 177cm, 86 i midjan och 17m radie. </p><p></p><p>Jag känner att jag skulle vilja ha 90-100mm i midjan men kortare radie. Typ, 15m.. </p><p></p><p>Finns det? Funkar det? </p><p></p><p>Tack..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pinn, post: 1250446, member: 44213"] Hej.. 70mm, 80mm, 90mm, 100mm, 110mm Midjebredd såklart. Rent logiskt så bör en smalare skida vara snabbare, kant till kant. So far, so good. Radie.. 10-13m för korta skalomsvängar 14-17m för längre svängar. 18-20 för freeride i lite större terräng. ? (Typ, ca. Ungefär) Men Finns det 100mm breda skidor som har ex 14m radie? Jag vill kunna åka lite utanför pisten, kanske 10-20% av åktiden... Så jag vill inte ha 70mm breda skidor.. Just nu har jag 177cm, 86 i midjan och 17m radie. Jag känner att jag skulle vilja ha 90-100mm i midjan men kortare radie. Typ, 15m.. Finns det? Funkar det? Tack.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nybörjare söker konstruktiva svar radie vs. Bredd.
Tillbaka
Topp