Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nybörjare söker tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 334026" data-attributes="member: 74439"><p>Har jobbat som skidlärare så jag har sett en del nybörjare komma och gå i mina dagar...</p><p>Det samlade intrycket är att så länge du är såpass ny att du inte vet vilken brädtyp som är bäst för dig så är hyrgrejor "the-way-to-go"</p><p>Satsa på en lite större butik, gärna en som inte ligger direkt i anslutning till backen då det brukar vara rätt bra tryck på dem under högsäsong. Hos de mellanstora handlarna kan du få bra service, grejor som inte är föråldrade och oftast välskötta. Nu kanske någon ball kille på 14 jordsnurr tycker att hyrgrejor alltid är sönderkörda och värdelösa men tänk efter lite själva, hur många köper nytt inför varje säsong? hur många lämnar in sin bräda för re-conding minst en gång per vecka?</p><p>Åker man två veckor om året eller mindre så tycker jag att det smakar mer än det kostar med hyrgrejor.</p><p></p><p>//Tompan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 334026, member: 74439"] Har jobbat som skidlärare så jag har sett en del nybörjare komma och gå i mina dagar... Det samlade intrycket är att så länge du är såpass ny att du inte vet vilken brädtyp som är bäst för dig så är hyrgrejor "the-way-to-go" Satsa på en lite större butik, gärna en som inte ligger direkt i anslutning till backen då det brukar vara rätt bra tryck på dem under högsäsong. Hos de mellanstora handlarna kan du få bra service, grejor som inte är föråldrade och oftast välskötta. Nu kanske någon ball kille på 14 jordsnurr tycker att hyrgrejor alltid är sönderkörda och värdelösa men tänk efter lite själva, hur många köper nytt inför varje säsong? hur många lämnar in sin bräda för re-conding minst en gång per vecka? Åker man två veckor om året eller mindre så tycker jag att det smakar mer än det kostar med hyrgrejor. //Tompan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nybörjare söker tips!
Tillbaka
Topp