Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nybörjare söker tips!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 334125" data-attributes="member: 53949"><p>jag håller med tompan14. nybörjare som bara åker en vecka om året borde hyra.</p><p>det enda jag skulle rekommendera att köpa är boots, men efter att du har åkt ett tag. det är alltid skönt att kunna ha sina egna boots i rätt storlek o med rätt passform som inte 48 andra har format sönder innan du får låna dem. MEN, precis som med bräda o bindningar finns det olika boots för olika ändamål.. så att ha åkt ett tag o veta var på berget man kommer befinna sig är ju en fördel innan köper...</p><p></p><p>med hyrgrejor slipper du släpa dina egna grejer, dels fysiskt och ekonomiskt (kostar 300kr med sas t.o.r. på flyget i europa), får alltid tag på grejer av hyfsad kvalitee som är nyservade och du har chans att byta om du inte är nöjd (och därför också chans att testa olika modeller, längder och typer av brädor).</p><p></p><p>Så hyr tills du vet vad du vill ha för utrustning..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 334125, member: 53949"] jag håller med tompan14. nybörjare som bara åker en vecka om året borde hyra. det enda jag skulle rekommendera att köpa är boots, men efter att du har åkt ett tag. det är alltid skönt att kunna ha sina egna boots i rätt storlek o med rätt passform som inte 48 andra har format sönder innan du får låna dem. MEN, precis som med bräda o bindningar finns det olika boots för olika ändamål.. så att ha åkt ett tag o veta var på berget man kommer befinna sig är ju en fördel innan köper... med hyrgrejor slipper du släpa dina egna grejer, dels fysiskt och ekonomiskt (kostar 300kr med sas t.o.r. på flyget i europa), får alltid tag på grejer av hyfsad kvalitee som är nyservade och du har chans att byta om du inte är nöjd (och därför också chans att testa olika modeller, längder och typer av brädor). Så hyr tills du vet vad du vill ha för utrustning.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nybörjare söker tips!
Tillbaka
Topp