Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nybörjare utan erfarenhet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jwunsche" data-source="post: 1086262" data-attributes="member: 139084"><p>Raka skidor ska du naturligtvis inte ha, men du behöver kanske inte välja en skida med väldig smal midja och kort radie. Jag har själv åkt på ett par Fisher RC4 SC (midja på typ 62 mm och radie kring 11 m) och det var tufft att få dem att komma till sin rätt (men det kan ju ha berott på min förmåga). Nu åker jag på ett par K2 BackUp (82 mm midja och radie på c:a 17 m) egentligen en backcountryskida men den gör sig väldigt bra i pist också, Lätt och smidig, och det vill jag gärna ha i telemarksutrustning.</p><p></p><p>Det finns nog mycket i lämpliga skidor i allmountainsegmentet också. Jag skulle inte välja en allt för bred skida om du bara kommer åka pist, det riskerar att bli onödigt stort och tungt. (Jag har dock aldrig testat någon riktigt stor skida med lös häl, så jag kan ha fel där.)</p><p></p><p>Ja, 75 mm bindningar kan du hitta betydligt billigare än NTN.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jwunsche, post: 1086262, member: 139084"] Raka skidor ska du naturligtvis inte ha, men du behöver kanske inte välja en skida med väldig smal midja och kort radie. Jag har själv åkt på ett par Fisher RC4 SC (midja på typ 62 mm och radie kring 11 m) och det var tufft att få dem att komma till sin rätt (men det kan ju ha berott på min förmåga). Nu åker jag på ett par K2 BackUp (82 mm midja och radie på c:a 17 m) egentligen en backcountryskida men den gör sig väldigt bra i pist också, Lätt och smidig, och det vill jag gärna ha i telemarksutrustning. Det finns nog mycket i lämpliga skidor i allmountainsegmentet också. Jag skulle inte välja en allt för bred skida om du bara kommer åka pist, det riskerar att bli onödigt stort och tungt. (Jag har dock aldrig testat någon riktigt stor skida med lös häl, så jag kan ha fel där.) Ja, 75 mm bindningar kan du hitta betydligt billigare än NTN. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nybörjare utan erfarenhet
Tillbaka
Topp