Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nybörjare utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1094620" data-attributes="member: 59831"><p>Jag är 99,9 % säker att du inte hittar några pjäxor som passar bra genom att inte gå till en butik med kunskap, som tillhandahåller en del modeller som är gjorda för ändamålet. Jag har jobbat en del år i skiduthyrningar i alperna och måste säga att det är sjukt svårt att hitta pjäxor som passar kvinnor med lite större vader. Jag gör en grov generalisering och antar att du har en del volym i vaderna? pga. vikt och längd, och tyvärr är det ofta så att pjäxor med mycket volym runt nedre delen av vaderna/ovanför hälsenan, också är rätt mjuka, och pga din vikt lär sådana dampjäxor kännas som Asics gympadojjor om du är "lite mer än nybörjare". Det finns garanterat någon pjäxa som kan passa dig, din fotform, vikt och åkförmåga, men tror inte dem växer på träd. </p><p>Det är extremt svårt att rekommendera pjäxor till någon då fötter är så extremt olika, både längd, bredd, höjd, tåform, hälform etc etc varierar, och pjäxor är det absolut viktigaste i din skidutrustning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1094620, member: 59831"] Jag är 99,9 % säker att du inte hittar några pjäxor som passar bra genom att inte gå till en butik med kunskap, som tillhandahåller en del modeller som är gjorda för ändamålet. Jag har jobbat en del år i skiduthyrningar i alperna och måste säga att det är sjukt svårt att hitta pjäxor som passar kvinnor med lite större vader. Jag gör en grov generalisering och antar att du har en del volym i vaderna? pga. vikt och längd, och tyvärr är det ofta så att pjäxor med mycket volym runt nedre delen av vaderna/ovanför hälsenan, också är rätt mjuka, och pga din vikt lär sådana dampjäxor kännas som Asics gympadojjor om du är "lite mer än nybörjare". Det finns garanterat någon pjäxa som kan passa dig, din fotform, vikt och åkförmåga, men tror inte dem växer på träd. Det är extremt svårt att rekommendera pjäxor till någon då fötter är så extremt olika, både längd, bredd, höjd, tåform, hälform etc etc varierar, och pjäxor är det absolut viktigaste i din skidutrustning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nybörjare utrustning
Tillbaka
Topp