Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nybörjare,vad ska jag köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Beren" data-source="post: 106858" data-attributes="member: 47506"><p>Testa skidprovning, typ skidprovarhelg någonstans (brukar vara tidigt på säsongen). Då kommer du nog få en uppfattning om vad Du vill ha, det är i stort sett omöjligt att säga vilka skidor någon annan kommer gilla. Jag hyr alltid skidor då får jag alltid senaste modell, och eftersom man bara åker 1-2 veckor per år så tycker jag att det är att föredra (OBS. tänk på att det är värt att hyra de dyrare och bättre paketen).</p><p></p><p>Vad gäller pjäxor är det helt klart värt att lägga ut pengar på att köpa, om du väger 98Kg behöver du nog ganska hårda pjäxor. jag väger 90 Kg och har Atomic Race9(med extra bred läst, skitbra om man har ankfötter som jag) som funkar bra för mig, men det är egentligen bara att prova i butik och prova länge, knalla runt en kvart minst så känner du nog vad som känns bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Beren, post: 106858, member: 47506"] Testa skidprovning, typ skidprovarhelg någonstans (brukar vara tidigt på säsongen). Då kommer du nog få en uppfattning om vad Du vill ha, det är i stort sett omöjligt att säga vilka skidor någon annan kommer gilla. Jag hyr alltid skidor då får jag alltid senaste modell, och eftersom man bara åker 1-2 veckor per år så tycker jag att det är att föredra (OBS. tänk på att det är värt att hyra de dyrare och bättre paketen). Vad gäller pjäxor är det helt klart värt att lägga ut pengar på att köpa, om du väger 98Kg behöver du nog ganska hårda pjäxor. jag väger 90 Kg och har Atomic Race9(med extra bred läst, skitbra om man har ankfötter som jag) som funkar bra för mig, men det är egentligen bara att prova i butik och prova länge, knalla runt en kvart minst så känner du nog vad som känns bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nybörjare,vad ska jag köpa?
Tillbaka
Topp