Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1091721" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=134083]@listagangstern[/USER]</p><p>"Lätt turutrustning", tjaa, det finns ju mycket skojigt i den här kategorin. Och om vi plockar ut något som i ala fall är lite kraftigare än det mest anerexiala (om nu det ordet existerar?). Bara ett exempel.</p><p></p><p><strong>Skidor:</strong> Blizzard Zero G 95 128-95-112 1150 gr/st</p><p><strong>Bindningar:</strong> Dynafit TLT Speed Radical 341 gr/st</p><p><strong>Skor:</strong> Dynafit TLT 7 999 gr/st</p><p></p><p>Finns ju lättare grejor än det här ... men skulle jag nog ändå klassa in som "lätt turutrustning", och en utrustning som jag tror fungerar finfint för utförsåkningen så länge det är någorlunda mjukt ...</p><p></p><p>Men det är klart, ska man trycka på i hård pist är inte ett par lätta turskor optimalt även om jag nog tror att Dynafit Radical hör till de hårdare.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1091721, member: 13863"] [USER=134083]@listagangstern[/USER] "Lätt turutrustning", tjaa, det finns ju mycket skojigt i den här kategorin. Och om vi plockar ut något som i ala fall är lite kraftigare än det mest anerexiala (om nu det ordet existerar?). Bara ett exempel. [b]Skidor:[/b] Blizzard Zero G 95 128-95-112 1150 gr/st [b]Bindningar:[/b] Dynafit TLT Speed Radical 341 gr/st [b]Skor:[/b] Dynafit TLT 7 999 gr/st Finns ju lättare grejor än det här ... men skulle jag nog ändå klassa in som "lätt turutrustning", och en utrustning som jag tror fungerar finfint för utförsåkningen så länge det är någorlunda mjukt ... Men det är klart, ska man trycka på i hård pist är inte ett par lätta turskor optimalt även om jag nog tror att Dynafit Radical hör till de hårdare. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Tillbaka
Topp