Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1091722" data-attributes="member: 156771"><p>Kul att du vill testa skidor! </p><p></p><p>Skidorna kan jag tyvärr inte uttala mig om. Innan du beställer pjäxorna- knalla iväg och prova dem. </p><p></p><p>Förhoppningsvis har du kollat dina fotmått på alla håll och kanter, men jag påpekar det ändå eftersom du skriver att du är nybörjare på skidor: det är STOR skillnad på olika pjäxor i samma storlek: lästbredd, hur de sitter runt hälen, över vristen, spännenas placering (kan bara de klämma ganska ordentligt och totalsabotera en dag på berget i ungefär samma utsträckning som vilket benbrott som helst). Även storleken kan skilja sig mellan olika märken. Visst kan du anpassa en pjäxa som inte sitter bra i ganska stor utsträckning, men det kan kosta en bra slant, tar tid och det är inte givet att just det du behöver åtgärda är möjligt på just den pjäxan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1091722, member: 156771"] Kul att du vill testa skidor! Skidorna kan jag tyvärr inte uttala mig om. Innan du beställer pjäxorna- knalla iväg och prova dem. Förhoppningsvis har du kollat dina fotmått på alla håll och kanter, men jag påpekar det ändå eftersom du skriver att du är nybörjare på skidor: det är STOR skillnad på olika pjäxor i samma storlek: lästbredd, hur de sitter runt hälen, över vristen, spännenas placering (kan bara de klämma ganska ordentligt och totalsabotera en dag på berget i ungefär samma utsträckning som vilket benbrott som helst). Även storleken kan skilja sig mellan olika märken. Visst kan du anpassa en pjäxa som inte sitter bra i ganska stor utsträckning, men det kan kosta en bra slant, tar tid och det är inte givet att just det du behöver åtgärda är möjligt på just den pjäxan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Tillbaka
Topp