Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1091731" data-attributes="member: 138899"><p>Å självklart kan den duktiga bootfittern känna när nybörjarens pjäxa är nog snortight och har rätt skaftvinkel och flex för hur jag åker och trivs ned?</p><p>För bra för att vara sant, har varit på välrenommerad pjäxbutik och fått för stora pjäxor, helt beroende på min egen okunnighet. </p><p>När jag lärt vad jag vill ha av pjäxan, som inte kan beskrivas i ord, har jag lyckats köpa pjäxorna jag vill ha på "normal" sportbutik. Med medhavd gjuten sula och en ungs bakad pjäxa så är det nu dom bästa pjäxor jag haft.</p><p>Men köpa pjäxor från SC, kan jag väl göra för att ersätta dom jag har. Mina fötter fixar pjäxorna med en normal ungsbakning. </p><p>Men du skriver att du vill pröva tura och ta sig fram på transportsträckor. Då hade jag köpt t.ex Marker F12 och "vanliga" pjäxor till Pinnacle 95. Skidorna är ju inga turskidor, mer av diverse olika former av pist och funkar offpist. </p><p></p><p>/GC</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1091731, member: 138899"] Å självklart kan den duktiga bootfittern känna när nybörjarens pjäxa är nog snortight och har rätt skaftvinkel och flex för hur jag åker och trivs ned? För bra för att vara sant, har varit på välrenommerad pjäxbutik och fått för stora pjäxor, helt beroende på min egen okunnighet. När jag lärt vad jag vill ha av pjäxan, som inte kan beskrivas i ord, har jag lyckats köpa pjäxorna jag vill ha på "normal" sportbutik. Med medhavd gjuten sula och en ungs bakad pjäxa så är det nu dom bästa pjäxor jag haft. Men köpa pjäxor från SC, kan jag väl göra för att ersätta dom jag har. Mina fötter fixar pjäxorna med en normal ungsbakning. Men du skriver att du vill pröva tura och ta sig fram på transportsträckor. Då hade jag köpt t.ex Marker F12 och "vanliga" pjäxor till Pinnacle 95. Skidorna är ju inga turskidor, mer av diverse olika former av pist och funkar offpist. /GC [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Tillbaka
Topp