Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mizze" data-source="post: 1091740" data-attributes="member: 156771"><p>Nej, självklart inte. Men jag antar naturligtvis att du som nybörjare fixade en gjuten sula och hade koll på alla frågor man behöver ta ställning till vid pjäxprovning när du gick till den vanliga sportbutiken det första du gjorde? Och grattis om du hittar fungerande pjäxor som inte kostar en förmögenhet och finns att få tag på överallt. Det gäller tyvärr inte alla. </p><p></p><p>Det kan naturligtvis bli fel även med hjälp av en kunnig bootfitter, men min erfarenhet är att risken minskar betydligt jämfört med att som nybörjare läsa om pjäxornas egenskaper på nätet, mäta längden på foten och beställa dem oprovade. Huruvida man betalar det (vanligen) dyrare priset i alpinbutiken eller ej är väl upp till en själv. Jag föredrar att ha femtioelva olika pjuckmodeller att prova. Därför väljer jag att stödja alpinbutiken, dels för att alternativet ska finnas kvar men också för att jag som regel inte köper pjäxor oprovade.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mizze, post: 1091740, member: 156771"] Nej, självklart inte. Men jag antar naturligtvis att du som nybörjare fixade en gjuten sula och hade koll på alla frågor man behöver ta ställning till vid pjäxprovning när du gick till den vanliga sportbutiken det första du gjorde? Och grattis om du hittar fungerande pjäxor som inte kostar en förmögenhet och finns att få tag på överallt. Det gäller tyvärr inte alla. Det kan naturligtvis bli fel även med hjälp av en kunnig bootfitter, men min erfarenhet är att risken minskar betydligt jämfört med att som nybörjare läsa om pjäxornas egenskaper på nätet, mäta längden på foten och beställa dem oprovade. Huruvida man betalar det (vanligen) dyrare priset i alpinbutiken eller ej är väl upp till en själv. Jag föredrar att ha femtioelva olika pjuckmodeller att prova. Därför väljer jag att stödja alpinbutiken, dels för att alternativet ska finnas kvar men också för att jag som regel inte köper pjäxor oprovade. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Tillbaka
Topp