Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1091745" data-attributes="member: 138899"><p>Mizze</p><p>Jag köpte inte pjäxorna hos den renommerade butiken som nybörjare. Ville ha en bättre styvare pjäxa. Kom hem ganska nöjd. Men efter en säsong var dom på tok för stora, åkte tillbaka och fick padding på innnerskorna.</p><p>Han med ett par till, blev ett par Pinnacle 130 LV då. Ett enormt lyft från mina Atomic 110flex. </p><p>Men efter att ha läst på ganska gott här på forumet och efter ett par hundra skiddagar. Så fick det ganska bra att köpa ett par pjäxor i mindre storlek och med riktigt smal läst. Salomon xmax 120, strl 27,5 till mina 28,3 mm långa och 103 mm breda fötter med låg vrist. Å det var en säljare på Stadium som rekommenderade att jag skulle pröva dom. Köpte dom nån månad senare då K2 pjäxorna bara blev större. Satt som en smäck. Dom har funkat fint nu i ca 90 skiddagar. Och efter montage av Boosterstap blev dom ännu bättre.</p><p>Att jag lyckats med att få det så bra är mer tack vare detta eminanta forum och allt man kan läsa om hur det skall kännas, och ca 45 dagar per säsong dom sista 10 åren.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1091745, member: 138899"] Mizze Jag köpte inte pjäxorna hos den renommerade butiken som nybörjare. Ville ha en bättre styvare pjäxa. Kom hem ganska nöjd. Men efter en säsong var dom på tok för stora, åkte tillbaka och fick padding på innnerskorna. Han med ett par till, blev ett par Pinnacle 130 LV då. Ett enormt lyft från mina Atomic 110flex. Men efter att ha läst på ganska gott här på forumet och efter ett par hundra skiddagar. Så fick det ganska bra att köpa ett par pjäxor i mindre storlek och med riktigt smal läst. Salomon xmax 120, strl 27,5 till mina 28,3 mm långa och 103 mm breda fötter med låg vrist. Å det var en säljare på Stadium som rekommenderade att jag skulle pröva dom. Köpte dom nån månad senare då K2 pjäxorna bara blev större. Satt som en smäck. Dom har funkat fint nu i ca 90 skiddagar. Och efter montage av Boosterstap blev dom ännu bättre. Att jag lyckats med att få det så bra är mer tack vare detta eminanta forum och allt man kan läsa om hur det skall kännas, och ca 45 dagar per säsong dom sista 10 åren. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nybörjare, vill ha tips på utr :)
Tillbaka
Topp