Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nybörjare vs medelgod åkare? Val av skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pickpack" data-source="post: 1066156" data-attributes="member: 121701"><p>Hej!</p><p>Såhär skulle jag tänka:</p><p></p><p>1) Har du egna pjäxor än? </p><p>Om inte - köp det först! Det är där du vill investera till att börja med så att dina fötter och ben har det bra och du har direkt känsla och kontroll. Formgjuten sula också. OBS köp dessa hos en välmeriterad pjäxdoktor ej på Stadium eller dylikt.</p><p></p><p>2) Har du tänkt att åka mer än en vecka om året?</p><p>Om ja, köp skidor (andra ger bättre råd om vilka). Då är det värt att köpa skidor som du har ett par år. Mina första har jag haft i typ 5 år tror jag och jag åker 3-4 veckor om året. Jag köpte dem för 5000.</p><p>Om nej, köp ej skidor utan följ</p><p> [USER=147325]@waalis[/USER] råd - fortsätt med hyrisar fast mer avancerade, så får du någorlunda uppdaterad utrustning varje år. Köper du skidor och åker bara en vecka om året tar det lång tid innan det liksom betalar sig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pickpack, post: 1066156, member: 121701"] Hej! Såhär skulle jag tänka: 1) Har du egna pjäxor än? Om inte - köp det först! Det är där du vill investera till att börja med så att dina fötter och ben har det bra och du har direkt känsla och kontroll. Formgjuten sula också. OBS köp dessa hos en välmeriterad pjäxdoktor ej på Stadium eller dylikt. 2) Har du tänkt att åka mer än en vecka om året? Om ja, köp skidor (andra ger bättre råd om vilka). Då är det värt att köpa skidor som du har ett par år. Mina första har jag haft i typ 5 år tror jag och jag åker 3-4 veckor om året. Jag köpte dem för 5000. Om nej, köp ej skidor utan följ [USER=147325]@waalis[/USER] råd - fortsätt med hyrisar fast mer avancerade, så får du någorlunda uppdaterad utrustning varje år. Köper du skidor och åker bara en vecka om året tar det lång tid innan det liksom betalar sig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nybörjare vs medelgod åkare? Val av skidor!
Tillbaka
Topp