Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nybörjarfotograf, hjälp med objektiv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mr_smiskad" data-source="post: 577611" data-attributes="member: 86705"><p>Alltså de fasta 50 är nog inget jag skulle råda dej att köpa om du ska fota jibb. Skulle tänkta mej att de är ganska jobbigt att ha en fast brännvid i backen, De blir ganska tråkigt att fota från samma vinkel hela tiden eller så blir de mycket spring. Visst de är ett jävligt grymt objektiv och om du vill fota porträtt passar de perfeft eftersom de blir så snygg bokeh med f1.8 och de skulle bli fina skid bilder också bara att jag tror de kommer bli jävligt jobbigt. Och om du vill fota fina vyer så skulle jag inte använda mej av en så pass lång brännvid jag använder alltid mellan 18-30 när jag ska fota vyer.</p><p></p><p>Så skulle jag få välja ett billigt objektiv så skulle jag väla ett 18-55 (de använder jag 90% av alla gånger jag fotar) i första hand fast de kanske du redan har. Men annars hade jag tagit 55-250an fast jag vet iofs inte hur de levirerar. Men ska du köpa båda så skulle jag säga go for it ! </p><p></p><p>Om du vill spendera lite mer pengar på objektiv så skulle jag råda dej till sigmas 10-20 passar skit bra till landskap, jibb och massa andra konstnärliga foton. Eller så har du sigmas 24-70 2.8 DI macro de är ett ruskigt grymt objektiv levererar bilder med helt galen skärpa ! Som passar skitbra till allt du kan tänka dej ! // Mvh billie</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mr_smiskad, post: 577611, member: 86705"] Alltså de fasta 50 är nog inget jag skulle råda dej att köpa om du ska fota jibb. Skulle tänkta mej att de är ganska jobbigt att ha en fast brännvid i backen, De blir ganska tråkigt att fota från samma vinkel hela tiden eller så blir de mycket spring. Visst de är ett jävligt grymt objektiv och om du vill fota porträtt passar de perfeft eftersom de blir så snygg bokeh med f1.8 och de skulle bli fina skid bilder också bara att jag tror de kommer bli jävligt jobbigt. Och om du vill fota fina vyer så skulle jag inte använda mej av en så pass lång brännvid jag använder alltid mellan 18-30 när jag ska fota vyer. Så skulle jag få välja ett billigt objektiv så skulle jag väla ett 18-55 (de använder jag 90% av alla gånger jag fotar) i första hand fast de kanske du redan har. Men annars hade jag tagit 55-250an fast jag vet iofs inte hur de levirerar. Men ska du köpa båda så skulle jag säga go for it ! Om du vill spendera lite mer pengar på objektiv så skulle jag råda dej till sigmas 10-20 passar skit bra till landskap, jibb och massa andra konstnärliga foton. Eller så har du sigmas 24-70 2.8 DI macro de är ett ruskigt grymt objektiv levererar bilder med helt galen skärpa ! Som passar skitbra till allt du kan tänka dej ! // Mvh billie [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Nybörjarfotograf, hjälp med objektiv
Tillbaka
Topp