Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nybörjarfrågor kring resa till alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1313862" data-attributes="member: 144594"><p>Hej! Förstår att du frågar, man vill ju gärna att den första alpresan med osäker partner ska bli succé! Jag var i ungefär samma situation en gång. Siktade på en resa i mars (mer sol!), trevlig ort med snäll åkning nära orten, god möjlighet för delar av sällskapet att åka in i förtid vid trötthet, Ski in/out från boendet…</p><p> Det blev Selva i Val Gardena, och det blev lyckat. Dock har orten blivit ganska dyr numera. Likande förutsättningar finns i bl a Livigno och Cervinia men du kommer säkert att få fler goda tips.</p><p></p><p>Jag skulle avråda en första alpresa med familj till en del större kända orter som t ex St Anton eller Chamonix. Undvik också lägre belägna orter som t ex just Zell am See - vintrarna är inte vad de en gång var. Gärna ska en betydande del av skidområdet ligga över 2000 meters höjd. </p><p></p><p>Vet inget om att resa med hund tyvärr. Tror att många alphotell accepterar hund, kanske själva resan dit blir ett större problem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1313862, member: 144594"] Hej! Förstår att du frågar, man vill ju gärna att den första alpresan med osäker partner ska bli succé! Jag var i ungefär samma situation en gång. Siktade på en resa i mars (mer sol!), trevlig ort med snäll åkning nära orten, god möjlighet för delar av sällskapet att åka in i förtid vid trötthet, Ski in/out från boendet… Det blev Selva i Val Gardena, och det blev lyckat. Dock har orten blivit ganska dyr numera. Likande förutsättningar finns i bl a Livigno och Cervinia men du kommer säkert att få fler goda tips. Jag skulle avråda en första alpresa med familj till en del större kända orter som t ex St Anton eller Chamonix. Undvik också lägre belägna orter som t ex just Zell am See - vintrarna är inte vad de en gång var. Gärna ska en betydande del av skidområdet ligga över 2000 meters höjd. Vet inget om att resa med hund tyvärr. Tror att många alphotell accepterar hund, kanske själva resan dit blir ett större problem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nybörjarfrågor kring resa till alperna
Tillbaka
Topp