Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nybörjarfrågor kring resa till alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1313893" data-attributes="member: 175247"><p>Ca 10.000 totalt för biltransport fram och tillbaka får man räkna med. Kör man en egenägd modern fin bil och ska bära hela bilkostnaden själv så blir det ännu mycket dyrare, tåg eller flyg är bättre alternativ då.</p><p></p><p>Ja, det finns egentligen inga ”billiga” boenden i Alperna längre. Förr fanns det många prisvärda frukostpensioner, men många av dem har försvunnit och blivit ersatta av ”up-market hotels”.</p><p>Den centraleuropeiska medelklassen har haft en bättre ekonomisk utveckling än den svenska de senaste 20 åren, och det får vi känna av. Även i Euro har priserna stigit kraftigt och lägg sedan +20% valutaförlust på det.</p><p></p><p>MEN!</p><p>Jag rekommenderade utifrån att TS ska få en fin första upplevelse i Alperna med sin familj (till en någorlunda genomsnittlig kostnad).</p><p>Jag rekommenderade faktiskt inte Zermatt och Davos.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1313893, member: 175247"] Ca 10.000 totalt för biltransport fram och tillbaka får man räkna med. Kör man en egenägd modern fin bil och ska bära hela bilkostnaden själv så blir det ännu mycket dyrare, tåg eller flyg är bättre alternativ då. Ja, det finns egentligen inga ”billiga” boenden i Alperna längre. Förr fanns det många prisvärda frukostpensioner, men många av dem har försvunnit och blivit ersatta av ”up-market hotels”. Den centraleuropeiska medelklassen har haft en bättre ekonomisk utveckling än den svenska de senaste 20 åren, och det får vi känna av. Även i Euro har priserna stigit kraftigt och lägg sedan +20% valutaförlust på det. MEN! Jag rekommenderade utifrån att TS ska få en fin första upplevelse i Alperna med sin familj (till en någorlunda genomsnittlig kostnad). Jag rekommenderade faktiskt inte Zermatt och Davos. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nybörjarfrågor kring resa till alperna
Tillbaka
Topp