Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nybörjarfrågor kring resa till alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emmis" data-source="post: 1313909" data-attributes="member: 176039"><p>Gällande hund: vi har två jyckar o de brukar vi ta med i sverige, norge o finland. Bor då i stuga. Men jag skulle aldrig släpa med dem till centraleuropa på skidresan. Då e de endå hyffsat beresta jyckar som sett både hela norden och baltikum. De får bo på hundhotell på hemmaplan.</p><p>Dock bor min väninna i Schweiz o hennes hund brukar följa med på skidresor i Schweiz,frankrike o italien. Då har vi oftast bott på hotell men även lägenhet. I det stora hela är folk därrunt mer hundvänliga än här så de e inget problem med att tom ha mef hunden på morgonmålet.. men man blir så låst! Och en massa gnäll om att hunden skällt i korridoren/rummet å nån wesserbisser som klockat hur den varit ensam.. nä för er egen trivsel ta inte med doggen.</p><p>Gällande pris vågar jag påstå de e hugget som stucket vad som blir dyrare alperna vs norden. Vi brukar sikta på 3 resor/vinter och då ska de va lågbudget för att vi ska ha råd. Dvs inte den budget pistcarver nämner. De mesta går åt till flyg o liftkort… men vi brukar bara vara vuxna på alpresorna så jag har inte direkt jämförelse material</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emmis, post: 1313909, member: 176039"] Gällande hund: vi har två jyckar o de brukar vi ta med i sverige, norge o finland. Bor då i stuga. Men jag skulle aldrig släpa med dem till centraleuropa på skidresan. Då e de endå hyffsat beresta jyckar som sett både hela norden och baltikum. De får bo på hundhotell på hemmaplan. Dock bor min väninna i Schweiz o hennes hund brukar följa med på skidresor i Schweiz,frankrike o italien. Då har vi oftast bott på hotell men även lägenhet. I det stora hela är folk därrunt mer hundvänliga än här så de e inget problem med att tom ha mef hunden på morgonmålet.. men man blir så låst! Och en massa gnäll om att hunden skällt i korridoren/rummet å nån wesserbisser som klockat hur den varit ensam.. nä för er egen trivsel ta inte med doggen. Gällande pris vågar jag påstå de e hugget som stucket vad som blir dyrare alperna vs norden. Vi brukar sikta på 3 resor/vinter och då ska de va lågbudget för att vi ska ha råd. Dvs inte den budget pistcarver nämner. De mesta går åt till flyg o liftkort… men vi brukar bara vara vuxna på alpresorna så jag har inte direkt jämförelse material [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nybörjarfrågor kring resa till alperna
Tillbaka
Topp