Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
Nybörjarhoj runt 10.000
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TenZer" data-source="post: 180722" data-attributes="member: 42877"><p>Nu ville han ju bygga själv men men.</p><p></p><p>Kona har sin välkända Kula som visserligen fått enklare spec till i år men är iof ca4 000kr billigare också. Men den är en fullt duglig nybörjar hojj ändå! </p><p>Pris: 11.400kr (på cykloteket)</p><p></p><p>Scotts Scale serie är väll än mer intressant, då finns det 2 cyklar som kan vara intressanta; Scale 40 & Scale 50. Scale 50 har lite enklare spec men är även den en helt ok nybörjarhojj om du inte har blicken inställd på att spöa dinna polare. Scale 40an är lite mer åt race hållet om du nu skulle vilja dra på lite. Du får väll väga över vad som kan vara värt för din cykling, det lägre priset eller lite vassare komponenter.</p><p>Pris Scale 50: 12 000kr Scale 40: 16 000kr (på Cykloteket)</p><p></p><p>Sen den kanske messt intressanta av dem alla Commencal Super Normal Disc. Ett enligt mig mycket fint komponentsval till ett mycket bra pris. Blev utnämnd till "Årets MTB" i Frankrike, vad mer behöver man säga. Ett nästintill självklart val enligt mig!</p><p>Pris: 15 000kr (på Cykloteket)</p><p></p><p>(Jag har inte kört på någon av de nämnda cyklarna men jag har utgått ifrån komponentsvalen)</p><p></p><p>Lycka till igen då! =P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TenZer, post: 180722, member: 42877"] Nu ville han ju bygga själv men men. Kona har sin välkända Kula som visserligen fått enklare spec till i år men är iof ca4 000kr billigare också. Men den är en fullt duglig nybörjar hojj ändå! Pris: 11.400kr (på cykloteket) Scotts Scale serie är väll än mer intressant, då finns det 2 cyklar som kan vara intressanta; Scale 40 & Scale 50. Scale 50 har lite enklare spec men är även den en helt ok nybörjarhojj om du inte har blicken inställd på att spöa dinna polare. Scale 40an är lite mer åt race hållet om du nu skulle vilja dra på lite. Du får väll väga över vad som kan vara värt för din cykling, det lägre priset eller lite vassare komponenter. Pris Scale 50: 12 000kr Scale 40: 16 000kr (på Cykloteket) Sen den kanske messt intressanta av dem alla Commencal Super Normal Disc. Ett enligt mig mycket fint komponentsval till ett mycket bra pris. Blev utnämnd till "Årets MTB" i Frankrike, vad mer behöver man säga. Ett nästintill självklart val enligt mig! Pris: 15 000kr (på Cykloteket) (Jag har inte kört på någon av de nämnda cyklarna men jag har utgått ifrån komponentsvalen) Lycka till igen då! =P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
Nybörjarhoj runt 10.000
Tillbaka
Topp