Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
nybörjarutrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 226967" data-attributes="member: 40931"><p>Håller med Steam. Som nybörjare i pisten är ryggplatta kanske inte det allra viktigaste, även om alla skydd såklart är av godo. Däremot kan du räkna med att slå i skallen några gånger rejält när du ska lära dig åka bräda.. Och vurpa så att du tar emot dig med händerna.</p><p></p><p>Vet inte om det kan vara till hjälp, jag är ju ingen brädåkare, men det lilla jag åkt märkte jag att principen är lite tvärtom mot skidor. I den bemärkelsen att när man vill att skidorna ska betta fast ordentliget och du ska lägga på skär "kliver du på" dom. Alltså inte bakvikt. </p><p>Därför försökte jag åka med bakvikt på brädan för att få sladd, vilket dock verkade få motsatt effekt. Efter ett tag märkte jag att man sladdar genom att kliva på brädan på framfoten och styra sladden med bakfoten. Det här är kanske helt fel, alternativt självklart, ur en brädåkares perspektiv. Jag tänkte det kan hjälpa med en nybörjares betraktelser eftersom man som van åkare kanske tar såna här saker för självklarheter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 226967, member: 40931"] Håller med Steam. Som nybörjare i pisten är ryggplatta kanske inte det allra viktigaste, även om alla skydd såklart är av godo. Däremot kan du räkna med att slå i skallen några gånger rejält när du ska lära dig åka bräda.. Och vurpa så att du tar emot dig med händerna. Vet inte om det kan vara till hjälp, jag är ju ingen brädåkare, men det lilla jag åkt märkte jag att principen är lite tvärtom mot skidor. I den bemärkelsen att när man vill att skidorna ska betta fast ordentliget och du ska lägga på skär "kliver du på" dom. Alltså inte bakvikt. Därför försökte jag åka med bakvikt på brädan för att få sladd, vilket dock verkade få motsatt effekt. Efter ett tag märkte jag att man sladdar genom att kliva på brädan på framfoten och styra sladden med bakfoten. Det här är kanske helt fel, alternativt självklart, ur en brädåkares perspektiv. Jag tänkte det kan hjälpa med en nybörjares betraktelser eftersom man som van åkare kanske tar såna här saker för självklarheter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
nybörjarutrustning
Tillbaka
Topp