Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nyexploatering av skidort i norra Lappland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 776389" data-attributes="member: 54815"><p>Efter att ha läst igenom tråden fick jag ett gäng idéer. </p><p></p><p>Ditt projekt kan funka. Om du (som jag skrev i första inlägget) löser transportfrågan. Jag säger kör så det ryker och tveka inte! </p><p></p><p>Det här med park är en svår sak, det lockar en viss mängd människor visst, men hur stor del av dessa skulle ens ta sig ner för en svart offpistlöpa? Långt ifrån de flesta tror jag. Men du kanske skulle kunna göra en park av jord och sen bara låta det snöa över den? Alltså en underhållsfri park med "naturliga" kickar och lössnölandningar? Det skulle ju i alla fall passa in i puderåkar-tänket. Det skulle också vara riktigt kul att åka tror jag, du skulle kunna bygga dem lite här och var och låta åkarna hitta dem själva. Och sen kanske en liten railpark vid en stor, mysig timmerlodge? Som en åkare som gillar både parken och pudret skulle jag köpa säsongskort direkt. Två olika typer av åkare skulle kunna ha kul och åka tillsammans, ytterligare ett plus!</p><p></p><p>Angående Hemavan Tärnaby är det sant att liftsystemet här är en sorglig historia. För litet, för platt och för långsamt. Dock har skogsåkningen på hela Laxfjället (Tärnaby) i år varit i världsklass. Behövs bara nyare liftar och fler (baksidan!). I Hemavan är det egentligen ganska värdelöst för en extremåkare då det är så platt. Men det finns branter i världsklass här också. I Kobåset, "bakom" liftarna i Hemavan finns det riktigt grym åkning. Där skulle det behövas två eller tre liftar och succén skulle vara ett faktum. </p><p>Sedan finns det ju rätt många fler fjäll i området. In mot Artfjället finns det flera outforskade kalfjällsdalar. Och sen har vi ju såklart det coolaste berget i Sverige - Ryfjället. Där räcker det med ca tre liftar för att få ett grymt bra extremområde. Snösäkert som få också, snöade där (om än lite) så sent som för tre dagar sen. Fyra mil till flygplats med minst ett plan om dagen till och från Arlanda.</p><p></p><p>Lycka till!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 776389, member: 54815"] Efter att ha läst igenom tråden fick jag ett gäng idéer. Ditt projekt kan funka. Om du (som jag skrev i första inlägget) löser transportfrågan. Jag säger kör så det ryker och tveka inte! Det här med park är en svår sak, det lockar en viss mängd människor visst, men hur stor del av dessa skulle ens ta sig ner för en svart offpistlöpa? Långt ifrån de flesta tror jag. Men du kanske skulle kunna göra en park av jord och sen bara låta det snöa över den? Alltså en underhållsfri park med "naturliga" kickar och lössnölandningar? Det skulle ju i alla fall passa in i puderåkar-tänket. Det skulle också vara riktigt kul att åka tror jag, du skulle kunna bygga dem lite här och var och låta åkarna hitta dem själva. Och sen kanske en liten railpark vid en stor, mysig timmerlodge? Som en åkare som gillar både parken och pudret skulle jag köpa säsongskort direkt. Två olika typer av åkare skulle kunna ha kul och åka tillsammans, ytterligare ett plus! Angående Hemavan Tärnaby är det sant att liftsystemet här är en sorglig historia. För litet, för platt och för långsamt. Dock har skogsåkningen på hela Laxfjället (Tärnaby) i år varit i världsklass. Behövs bara nyare liftar och fler (baksidan!). I Hemavan är det egentligen ganska värdelöst för en extremåkare då det är så platt. Men det finns branter i världsklass här också. I Kobåset, "bakom" liftarna i Hemavan finns det riktigt grym åkning. Där skulle det behövas två eller tre liftar och succén skulle vara ett faktum. Sedan finns det ju rätt många fler fjäll i området. In mot Artfjället finns det flera outforskade kalfjällsdalar. Och sen har vi ju såklart det coolaste berget i Sverige - Ryfjället. Där räcker det med ca tre liftar för att få ett grymt bra extremområde. Snösäkert som få också, snöade där (om än lite) så sent som för tre dagar sen. Fyra mil till flygplats med minst ett plan om dagen till och från Arlanda. Lycka till!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nyexploatering av skidort i norra Lappland
Tillbaka
Topp