Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nyexploatering av skidort i norra Lappland
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mqi" data-source="post: 776995" data-attributes="member: 86639"><p>Hej</p><p></p><p>Verkligen en frisk idé. Detta är något som skulle få mig att överväga att bo kvar i Luleå istället för att flytta hem till Jämtland igen. Fan, jag skulle till och med kunna tänka mig att jobba åt dig för att få fart på anläggningen.</p><p></p><p>Jag har läst igenom och begrundat och lurat lite. Vad är egentligen anledningen att istället för att flytta första liften västerut och inte österut om du söker en alternativ dalstation? Då skulle den ju vara ännu mer väderskyddad. Eller är det, vilket jag tror på och förespråkar, så att du tänkt lägga en mellanstation uppe på kammen?</p><p></p><p>Jag råder dig också att kolla lite grann på skidområdet SkiMontrosa i Italen, och då främst orten Alagna. Små skidorter med långa liftar och stor offpist! Lite i samma stil även om deras dalar är lite mer befolkade.</p><p></p><p>Vad gäller hela den här, förbannade om jag får säga, parkdebatten ser jag det inte som ett hinder att lägga en mindre park och ett barnområde hotellnära. En park tror jag absolut inte skulle göra varken till eller från på antalet människor som kommer till resorten, den ligger ändå såpass avsides. Dom som vill hit kommer, dom tvekar kommer åka nån annanstans!</p><p></p><p>Lite tankar från mig. Hur som helst diggar jag idén och credar modet, Fredrik!</p><p></p><p>/// Micke - exiljämte i Luleå!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mqi, post: 776995, member: 86639"] Hej Verkligen en frisk idé. Detta är något som skulle få mig att överväga att bo kvar i Luleå istället för att flytta hem till Jämtland igen. Fan, jag skulle till och med kunna tänka mig att jobba åt dig för att få fart på anläggningen. Jag har läst igenom och begrundat och lurat lite. Vad är egentligen anledningen att istället för att flytta första liften västerut och inte österut om du söker en alternativ dalstation? Då skulle den ju vara ännu mer väderskyddad. Eller är det, vilket jag tror på och förespråkar, så att du tänkt lägga en mellanstation uppe på kammen? Jag råder dig också att kolla lite grann på skidområdet SkiMontrosa i Italen, och då främst orten Alagna. Små skidorter med långa liftar och stor offpist! Lite i samma stil även om deras dalar är lite mer befolkade. Vad gäller hela den här, förbannade om jag får säga, parkdebatten ser jag det inte som ett hinder att lägga en mindre park och ett barnområde hotellnära. En park tror jag absolut inte skulle göra varken till eller från på antalet människor som kommer till resorten, den ligger ändå såpass avsides. Dom som vill hit kommer, dom tvekar kommer åka nån annanstans! Lite tankar från mig. Hur som helst diggar jag idén och credar modet, Fredrik! /// Micke - exiljämte i Luleå! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nyexploatering av skidort i norra Lappland
Tillbaka
Topp