Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nygammal - hur ska pjäxorna kännas?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="drm70" data-source="post: 1052274" data-attributes="member: 151144"><p>Tillbaka till skidåkning efter ett uppehåll på sisådär 10 år gjorde jag en del bra och en del fel i liknande situation.</p><p></p><p>Bra:</p><p></p><p>- Hyrde och lånade skidor första två-tre säsongerna för att testa runt lite och veta vad jag ville ha. </p><p>- Körde lite fler, men kortare, resor</p><p>- Barn i skidskola, de lär sig sjukt mycket mer i grupp med andra kids och riktiga instruktörer</p><p>- Köpte egna pjäxor, men inte enbart bra (se nedan)</p><p>- Åkt med bättre åkare än jag själv (inte så svårt, iofs...)</p><p></p><p>Det har hänt en hel del på skidfronten kan man lugnt säga. Har nu ett par allmountain lagg som jag är klart nöjd med, enormt mycket bättre än de skidor jag körde med på under 90-talet. Skulle egentligen vilja ha två par (pist, puder/rando) men det motiverar vare sig budget eller tid. Än så länge...</p><p></p><p>Fel:</p><p>- Köpte för stora pjäxor. Har känt detta ett tag. I år gick jag ned en hel storlek (!) från 29.5 till 28.5, båda Atomic, och kan nyss hemkommen efter 6 skiddagar i Cham säga att det var ju inga problem alls trots viss oro.</p><p>- Borde hålla igång åkningen bättre...</p><p></p><p>Så, köp inte för stora pjäxor skulle jag säga. Det är kass. Jag är en hyfsad entusiast, men långt ifrån något fenomen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="drm70, post: 1052274, member: 151144"] Tillbaka till skidåkning efter ett uppehåll på sisådär 10 år gjorde jag en del bra och en del fel i liknande situation. Bra: - Hyrde och lånade skidor första två-tre säsongerna för att testa runt lite och veta vad jag ville ha. - Körde lite fler, men kortare, resor - Barn i skidskola, de lär sig sjukt mycket mer i grupp med andra kids och riktiga instruktörer - Köpte egna pjäxor, men inte enbart bra (se nedan) - Åkt med bättre åkare än jag själv (inte så svårt, iofs...) Det har hänt en hel del på skidfronten kan man lugnt säga. Har nu ett par allmountain lagg som jag är klart nöjd med, enormt mycket bättre än de skidor jag körde med på under 90-talet. Skulle egentligen vilja ha två par (pist, puder/rando) men det motiverar vare sig budget eller tid. Än så länge... Fel: - Köpte för stora pjäxor. Har känt detta ett tag. I år gick jag ned en hel storlek (!) från 29.5 till 28.5, båda Atomic, och kan nyss hemkommen efter 6 skiddagar i Cham säga att det var ju inga problem alls trots viss oro. - Borde hålla igång åkningen bättre... Så, köp inte för stora pjäxor skulle jag säga. Det är kass. Jag är en hyfsad entusiast, men långt ifrån något fenomen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nygammal - hur ska pjäxorna kännas?
Tillbaka
Topp