Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nystart för brädåkning - hjälp emottages tacksamt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="heddalotta" data-source="post: 808934" data-attributes="member: 116266"><p>Hej alla,</p><p></p><p>åkte mycket när jag var yngre, dvs 8-10 år sedan och då var det freeride ute på pisten och en hel del vid sidan om.</p><p>Dvs inne i skogen och offpist. Hade en mjuk och en hård bräda som jag växlade mellan, men bådadera är ganska så trasiga nu.</p><p>Nåväl, så jag tänkte börja från början, ta en bräda som är för avancerade åkare men inte för experten kanske nästa säsong eller därefter. Men siktar på att ha samma bräda i några år.</p><p>Men jag behöver hjälp med bindningar, jag har boots som är jättegamla, men hur bra som helst.</p><p>Skitsköna, sitter vansinnigt bra. Jag hade tänkt beställa en forum bräda och bindningar från bluetomato.</p><p>Men jag vet inte i vilken storlek jag ska beställa bindningarna i, finns det någon sajt som man kan kolla måtten?</p><p>Tex mäta bootsen och se vilken bindningsstorlek man bör ta?</p><p>Bör man ta samma märke, dvs forum bräda = forum bindningar?</p><p>Sen har jag sett att det finns bindningar för olika åkstil, vad ska man tänka på då.</p><p></p><p>Ja hit med tipsen :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="heddalotta, post: 808934, member: 116266"] Hej alla, åkte mycket när jag var yngre, dvs 8-10 år sedan och då var det freeride ute på pisten och en hel del vid sidan om. Dvs inne i skogen och offpist. Hade en mjuk och en hård bräda som jag växlade mellan, men bådadera är ganska så trasiga nu. Nåväl, så jag tänkte börja från början, ta en bräda som är för avancerade åkare men inte för experten kanske nästa säsong eller därefter. Men siktar på att ha samma bräda i några år. Men jag behöver hjälp med bindningar, jag har boots som är jättegamla, men hur bra som helst. Skitsköna, sitter vansinnigt bra. Jag hade tänkt beställa en forum bräda och bindningar från bluetomato. Men jag vet inte i vilken storlek jag ska beställa bindningarna i, finns det någon sajt som man kan kolla måtten? Tex mäta bootsen och se vilken bindningsstorlek man bör ta? Bör man ta samma märke, dvs forum bräda = forum bindningar? Sen har jag sett att det finns bindningar för olika åkstil, vad ska man tänka på då. Ja hit med tipsen :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nystart för brädåkning - hjälp emottages tacksamt
Tillbaka
Topp