Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Nystart för brädåkning - hjälp emottages tacksamt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Steam" data-source="post: 809430" data-attributes="member: 29018"><p>Hej</p><p>Bootsen skulle du kunna fortsätta att använda om de är i gott skick, om de sitter som en smäck och om de är stabila för din tänkta friåkning. Men se till att prova mycket nya boots för att jämföra innan du slutligen bestämmer dej.</p><p></p><p>Bindingar och bräda behöver inte vara av samma märke. Jag följer inte utvecklingen sådär mycket nu, men exempelvis Burton har ju sitt The Channel-system för bindningsmontering och det kan tänka sej att enbart Burtons bindingar passar på deras brädor med The Channel-system (det finns folk på forumet som kan ge rakare besked än mej). Jag har under lång tid gillat Drake-bindningar och Northwave boots (passar perfekt för mina fötter)</p><p></p><p>Jag tycker att du gör helrätt att kika på lite andra brädor (än Burton), och helt rätt att du kikar på Never Summer. Du nämde två modeller: Raptor är, vågar jag påstå, inget för dej (alldeles för hård och ensidig), utan inrikta dej på Lotus (jag hade föregångaren till Raptor (dvs Titan) nu har jag killarnas motsvarighet till Lotus (dvs Premier F1). Du är en "gammal" freeridare, underskatta inte tjusningen av att dra förbi parken, lite hopp, lite rail, lite flatland-trick, det gör dej än mer kompetent friåkare (jag funderar därför på att byta min Premier F1 till en ny SL som kan tänkas vara en perfekt allroundbräda för mej). </p><p></p><p>Doughboy (välmeriterad rådgivare) kanske kikar in på denna tråd och ger fler förslag på brädval och val av längd.</p><p></p><p>Ride on,</p><p></p><p>Edit: bindingar för olika åkstil: hårdåkande freeride - styvare bindning, ren freestyle - mjukare bindning</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Steam, post: 809430, member: 29018"] Hej Bootsen skulle du kunna fortsätta att använda om de är i gott skick, om de sitter som en smäck och om de är stabila för din tänkta friåkning. Men se till att prova mycket nya boots för att jämföra innan du slutligen bestämmer dej. Bindingar och bräda behöver inte vara av samma märke. Jag följer inte utvecklingen sådär mycket nu, men exempelvis Burton har ju sitt The Channel-system för bindningsmontering och det kan tänka sej att enbart Burtons bindingar passar på deras brädor med The Channel-system (det finns folk på forumet som kan ge rakare besked än mej). Jag har under lång tid gillat Drake-bindningar och Northwave boots (passar perfekt för mina fötter) Jag tycker att du gör helrätt att kika på lite andra brädor (än Burton), och helt rätt att du kikar på Never Summer. Du nämde två modeller: Raptor är, vågar jag påstå, inget för dej (alldeles för hård och ensidig), utan inrikta dej på Lotus (jag hade föregångaren till Raptor (dvs Titan) nu har jag killarnas motsvarighet till Lotus (dvs Premier F1). Du är en "gammal" freeridare, underskatta inte tjusningen av att dra förbi parken, lite hopp, lite rail, lite flatland-trick, det gör dej än mer kompetent friåkare (jag funderar därför på att byta min Premier F1 till en ny SL som kan tänkas vara en perfekt allroundbräda för mej). Doughboy (välmeriterad rådgivare) kanske kikar in på denna tråd och ger fler förslag på brädval och val av längd. Ride on, Edit: bindingar för olika åkstil: hårdåkande freeride - styvare bindning, ren freestyle - mjukare bindning [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Nystart för brädåkning - hjälp emottages tacksamt
Tillbaka
Topp