Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nytt eller begagnat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1142752" data-attributes="member: 138899"><p>Då tänker du fel.</p><p>En styv skida kräver betydligt mer kraft, fart eller tjock, för att böjas och carva bra. En mjukare kan man åka lugnare med och den carvar fint ändå. Viktigast är att ha en skida som passar med sin åkstil och förmåga. Finns väl inget rätt eller fel, men att slaggavänga med ett par grymma racelagg kan ju vara lite farligt för knäna. Fort gjort att fastna i en snöhög och vrida till ett knä. Jag väljer ju inte GSR skidorna när det är högigt och jag vill sladda runt, men när det är slätt så är det grymma carvingmaskiner. För åkande i uppåkt pist så blir det bredare freeridelagg med mjuk tip och tail. Avslappnande och väldigt kul åkning.</p><p>Men inte är GSR laggen med dubbla Titanallager och styva som järnspett jobbiga för knäna, bara lår och skinkmuskler.</p><p>Dålig teknik och en skida du inte behärskar är däremot jävligt jobbigt och sliter på knän.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1142752, member: 138899"] Då tänker du fel. En styv skida kräver betydligt mer kraft, fart eller tjock, för att böjas och carva bra. En mjukare kan man åka lugnare med och den carvar fint ändå. Viktigast är att ha en skida som passar med sin åkstil och förmåga. Finns väl inget rätt eller fel, men att slaggavänga med ett par grymma racelagg kan ju vara lite farligt för knäna. Fort gjort att fastna i en snöhög och vrida till ett knä. Jag väljer ju inte GSR skidorna när det är högigt och jag vill sladda runt, men när det är slätt så är det grymma carvingmaskiner. För åkande i uppåkt pist så blir det bredare freeridelagg med mjuk tip och tail. Avslappnande och väldigt kul åkning. Men inte är GSR laggen med dubbla Titanallager och styva som järnspett jobbiga för knäna, bara lår och skinkmuskler. Dålig teknik och en skida du inte behärskar är däremot jävligt jobbigt och sliter på knän. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nytt eller begagnat?
Tillbaka
Topp