Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nytta me nöje!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Chris_Cliffjump" data-source="post: 22475" data-attributes="member: 28740"><p>Vilken äggskalle som helst fattar väl att rent skidåkningsmässigt så är det bättre att bumma än att jobba. Logiken är så enkel. Mycket jobb=lite åkning och tvärtom. </p><p></p><p>Jobbet som reseledare skiljer sig faktiskt åt i jämförelse mellan de olika bolagen. Langley Travel har generellt bättre skidåkare som gäster än tex Ving, Sporten och Lion. Detta är relativt viktigt eftersom bättre skidåkare oftar bokar guide och oftare bokar helikopterskidåkning. När det gäller Kanada kan man förvänta sig att resenärerna är ännu ett snäpp bättre än de som åker till alperna (dessutom är Kanada-gästerna oftast rikare vilket innebär mer helikopter-åkning). Langley Travel kör i Fernie, Banff och Whistler men det är inte här de ska söka jobb som guide, utan sök istället Ski Around the Rockies eller Ski Across the Rockies. Vid dessa rundturer är man några dagar i Fernie, Whitewater, Red Mountain, Apex, Revelstoke etc...</p><p></p><p>Självklart kommer man att få jobba, men fördelen på dessa rundreser är att ingen annan än du har koll på vad som sker (inga chefer=inga pekpinnar). Dessutom är det de bästa åkarna som åker på dessa rundresor och som guide får man ju se det bästa av British Columbia samtidigt som man kan förvänta sig en del helikopterskidåkning. Ytterligare fördelar är att man slipper leka apa, springa runt på barrunder, rigga picnicar, sälja arr etc...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Chris_Cliffjump, post: 22475, member: 28740"] Vilken äggskalle som helst fattar väl att rent skidåkningsmässigt så är det bättre att bumma än att jobba. Logiken är så enkel. Mycket jobb=lite åkning och tvärtom. Jobbet som reseledare skiljer sig faktiskt åt i jämförelse mellan de olika bolagen. Langley Travel har generellt bättre skidåkare som gäster än tex Ving, Sporten och Lion. Detta är relativt viktigt eftersom bättre skidåkare oftar bokar guide och oftare bokar helikopterskidåkning. När det gäller Kanada kan man förvänta sig att resenärerna är ännu ett snäpp bättre än de som åker till alperna (dessutom är Kanada-gästerna oftast rikare vilket innebär mer helikopter-åkning). Langley Travel kör i Fernie, Banff och Whistler men det är inte här de ska söka jobb som guide, utan sök istället Ski Around the Rockies eller Ski Across the Rockies. Vid dessa rundturer är man några dagar i Fernie, Whitewater, Red Mountain, Apex, Revelstoke etc... Självklart kommer man att få jobba, men fördelen på dessa rundreser är att ingen annan än du har koll på vad som sker (inga chefer=inga pekpinnar). Dessutom är det de bästa åkarna som åker på dessa rundresor och som guide får man ju se det bästa av British Columbia samtidigt som man kan förvänta sig en del helikopterskidåkning. Ytterligare fördelar är att man slipper leka apa, springa runt på barrunder, rigga picnicar, sälja arr etc... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Nytta me nöje!
Tillbaka
Topp