Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nyttan med booster strap
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xhib" data-source="post: 1316684" data-attributes="member: 12730"><p>Nej egentligen inte. Atomic har inte svarat på om omkretsen ändrar sig vid värmebehandling.</p><p>Uppenbarligen stämmer inte storleksangivelsen på Atomics hemsida. Åtminstone inte om man inte gör värmebehandling i en Atomic-godkänd butik. Jag är dock skeptisk till att det skulle hjälpa för att omkretsen skulle minska med 2-3 cm låter helt orimligt.</p><p>På framsidan är det lite tjockare material på en yta av ca 8x4 cm. Jag är övertygad om att det är det materialet som skall anpassa sig till benet vid en värmning.</p><p>Det lilla jag använde dem märkte jag ingen förbättring, men det kan ju delvis bero på att förtjockningen hamnade fel när de kasade upp.</p><p>Hursomhelst, köp inte dem direkt från Atomic utan i butik om ni vill testa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xhib, post: 1316684, member: 12730"] Nej egentligen inte. Atomic har inte svarat på om omkretsen ändrar sig vid värmebehandling. Uppenbarligen stämmer inte storleksangivelsen på Atomics hemsida. Åtminstone inte om man inte gör värmebehandling i en Atomic-godkänd butik. Jag är dock skeptisk till att det skulle hjälpa för att omkretsen skulle minska med 2-3 cm låter helt orimligt. På framsidan är det lite tjockare material på en yta av ca 8x4 cm. Jag är övertygad om att det är det materialet som skall anpassa sig till benet vid en värmning. Det lilla jag använde dem märkte jag ingen förbättring, men det kan ju delvis bero på att förtjockningen hamnade fel när de kasade upp. Hursomhelst, köp inte dem direkt från Atomic utan i butik om ni vill testa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nyttan med booster strap
Tillbaka
Topp