Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Oakley crowbar, bäst allroundlins?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eric_W" data-source="post: 929681" data-attributes="member: 37751"><p>Ska du till Val.T så rekommenderar jag starkt att du köper en lins som först och främst är bra i väldigt starkt solljus. Något du kommer få mycket av nere i Val.t speciellt på vårkanten. </p><p>Att tillexempel köra H.I yellow som någon rekommenderar i mars/april-solen är rent utsagt korkat och troligtvis inte speciellt bra för ögonen. Vill du bara ha en lins så satsa på någon åt det mörkare hållet.</p><p></p><p>Annars håller jag med Gudrunnator om att black iridium faktiskt är mer allround än vad man kan tro, kanske inte bäst i skit-ljus, men verkligen inte värdelös. Kör själv kombon av B.I och H.I Persimmon. Har även haft H.I yellow och Pink Iridium som "dåligt-väder"-linser. H.I persimmon känns som en perfekt mix av de två. Mer kontrast än Pink , men betydligt bättre än Yellow när solen tittar fram.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eric_W, post: 929681, member: 37751"] Ska du till Val.T så rekommenderar jag starkt att du köper en lins som först och främst är bra i väldigt starkt solljus. Något du kommer få mycket av nere i Val.t speciellt på vårkanten. Att tillexempel köra H.I yellow som någon rekommenderar i mars/april-solen är rent utsagt korkat och troligtvis inte speciellt bra för ögonen. Vill du bara ha en lins så satsa på någon åt det mörkare hållet. Annars håller jag med Gudrunnator om att black iridium faktiskt är mer allround än vad man kan tro, kanske inte bäst i skit-ljus, men verkligen inte värdelös. Kör själv kombon av B.I och H.I Persimmon. Har även haft H.I yellow och Pink Iridium som "dåligt-väder"-linser. H.I persimmon känns som en perfekt mix av de två. Mer kontrast än Pink , men betydligt bättre än Yellow när solen tittar fram. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Oakley crowbar, bäst allroundlins?
Tillbaka
Topp