Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Oakley sponsrar krig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knarren" data-source="post: 47825" data-attributes="member: 33830"><p>Det är en rätt intressant debatt som börjat spira nu. Antar att alla fragar sig vad som är moraliskt ok och vad som inte är moraliskt ok. Själv är jag av uppfattningen att man inte kan tynga sitt samvete med all skit och orättvisor i världen men man kan ta atminstone en standpunkt och sen försköka leva efter den.</p><p></p><p>Ett exempel. Jag har polare som inte äter fisk da dom anser att fisken är utrotningshotad. Skall jag da bemöta med att fraga hur dom i sadan fall ställer sig till att kor mar daligt inomhus under vintern och därför borde mina polare ocksa sluta äta hamburgare?</p><p></p><p>Om man alltid konsekvent viftade bort en asikt med att fraga om en annan hade inte mycket förandringar skett i världen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knarren, post: 47825, member: 33830"] Det är en rätt intressant debatt som börjat spira nu. Antar att alla fragar sig vad som är moraliskt ok och vad som inte är moraliskt ok. Själv är jag av uppfattningen att man inte kan tynga sitt samvete med all skit och orättvisor i världen men man kan ta atminstone en standpunkt och sen försköka leva efter den. Ett exempel. Jag har polare som inte äter fisk da dom anser att fisken är utrotningshotad. Skall jag da bemöta med att fraga hur dom i sadan fall ställer sig till att kor mar daligt inomhus under vintern och därför borde mina polare ocksa sluta äta hamburgare? Om man alltid konsekvent viftade bort en asikt med att fraga om en annan hade inte mycket förandringar skett i världen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Oakley sponsrar krig
Tillbaka
Topp