Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Oakley sponsrar krig
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Per_Moberg" data-source="post: 47857" data-attributes="member: 15223"><p>Många har klagat på att detta är ett politiskt inlägg som inte hör hemma på freeride. Jag tycker det var ett ypperligt inlägg. Klart man måste få informera folk om sådana här saker. Efter att ha sett oakleyssida så skulle aldrig jag köpa ett par av deras brillor (eller andra av deras produkter för den delen heller), det finns ingen idé att stödja ett bolag som säljer till en armé (USA`s i detta fall) som använder sin makt så fel som den gör. </p><p>Jag stöder inte en regering som anfaller och ockuperar ett annat land. Då är det ju bra att jag får reda på att oakley säljer till dem.</p><p>Sen de som tycker om att stödja lidelse, förstöring, kapitalism och imperalism kan ju då gå och köpa oakley, de fick ju iom inlägget veta att de har en bra leverantör här. </p><p>Allt snack om att det gynnar dig som skidåkare tycker jag känns väldigt klent. </p><p>Personligen tycker jag visst att man ska bojkotta oakley pga detta, sen börjar många (väldigt många) spotta ur sig (en del väldigt patetiska, en del mer rimliga) förslag på mycket annat som ska bojkottas, och ja; Sverige sålde vapen till USA under pågående invasion av Irak. Det är ju något som Sverige tystar ner. USA förtjänar mycket kritik, men vi själva har en hel del att tänka till över också.</p><p></p><p>Jag tycker det skulle vara intressant att höra mer om vilka kläder och vilken utrustning som tillverkas i svältlönefabriker (i både I- och U-länder). Finns säkert ett knippe.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Per_Moberg, post: 47857, member: 15223"] Många har klagat på att detta är ett politiskt inlägg som inte hör hemma på freeride. Jag tycker det var ett ypperligt inlägg. Klart man måste få informera folk om sådana här saker. Efter att ha sett oakleyssida så skulle aldrig jag köpa ett par av deras brillor (eller andra av deras produkter för den delen heller), det finns ingen idé att stödja ett bolag som säljer till en armé (USA`s i detta fall) som använder sin makt så fel som den gör. Jag stöder inte en regering som anfaller och ockuperar ett annat land. Då är det ju bra att jag får reda på att oakley säljer till dem. Sen de som tycker om att stödja lidelse, förstöring, kapitalism och imperalism kan ju då gå och köpa oakley, de fick ju iom inlägget veta att de har en bra leverantör här. Allt snack om att det gynnar dig som skidåkare tycker jag känns väldigt klent. Personligen tycker jag visst att man ska bojkotta oakley pga detta, sen börjar många (väldigt många) spotta ur sig (en del väldigt patetiska, en del mer rimliga) förslag på mycket annat som ska bojkottas, och ja; Sverige sålde vapen till USA under pågående invasion av Irak. Det är ju något som Sverige tystar ner. USA förtjänar mycket kritik, men vi själva har en hel del att tänka till över också. Jag tycker det skulle vara intressant att höra mer om vilka kläder och vilken utrustning som tillverkas i svältlönefabriker (i både I- och U-länder). Finns säkert ett knippe. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Oakley sponsrar krig
Tillbaka
Topp